پزشكان براي مقابله با كمبود ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نياز مادران باردار در سراسر جهان تصمیم به توليد نسل جديدي از نان‌ها گرفته اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان در نظر دارند در آينده در تركيب نان، اسيد فوليك اضافه نمايند تا به اين ترتيب مانع از توليد نوزادان با مشكلات نخاعي شوند.

گفتني است، پزشكان در مطالعات خود دريافته‌اند مصرف اسيد فوليك و ويتامين B9 مي‌تواند از بسياري از نواقص مادرزادي جلوگيري نمايد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند، كارشناسان اعتقاد دارند كمتر از يك سوم از زنان در دنيا از مكمل‌هاي مربوط اسيد فوليك قبل از اقدام به بارداري استفاده مي‌كنند و اين سبب بروز مشكلاتي مانند نقص در سيستم عصبي نوزاد، كم وزني، كاهش ضريب هوشي و ساير موارد سلامتي مي‌گردد.

مصرف مكمل‌هاي اسيد فوليك در صورت تجويز پزشك مي‌تواند موجب سلامتي بانوان شود، پزشكان دريافته‌اند كمبود ويتامين B12 در افراد مسن حتي مي‌تواند سبب آسيب رسيدن "سيستم عصبي" و حتي ابتلا به "سرطان روده" در آن‌ها گردد.

پزشكان توصيه مي‌كنند افراد در وهله‌ي اول با اصلاح رژيم غذايي خود سعي در دريافت ويتامين هاي مورد نياز بدن نمايند و آنگاه در صورت كمبود ويتامين با مشاوره پزشك متخصص از مكمل‌هاي دارويي براي رفع مشكل كم خوني بهره بگيرند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.