مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تلاش برای گسترش ارتباط با نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان را از مهم‌ترین رویکردهای کانون در سال 1393 دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده در نخستین روز کاری کانون در سال 1393، ارتباط‌های فرانهادی و تعامل با سایر نهادها و تشکل‌های فرهنگی‌هنری فعال و موثر در حوزه‌ی کودک ونوجوان را برای کانون ضروری دانست و یادآور شد که تلاش کانون بر این است که خود را به عنوان رقیب مطرح نکند و همه احساس کنند که از آن‌ها - از سوی مجموعه‌ای که در این حوزه از مرجعیت برخوردار است - حمایت می‌شود. آن گاه آنان نیز از کانون تاثیر خواهند گرفت.

وی رویکردهای  کانون جدید را در ده بند تشریح کرد و «حرکت به سمت گسترش پوشش مخاطبان» را از رویکردهای مهم کانون برشمرد و افزود: هنوز تعداد زیادی از مخاطبان کودک و نوجوان در کشور از امکانات و توانمندی‌های کانون بی‌بهره‌اند و باید به این سمت حرکت کنیم که تمامی مدارس از کتاب‌ها و محصولات کانون بهره‌مند شوند در عین حال در یک چارچوب زمان‌بندی شده و مشخص باید به دنبال این باشیم که دانش‌آموزان از فعالیت‌های کانون استفاده کنند از این راه می‌توانیم شمار بیشتری از آنان را جذب کنیم و سطح کیفی و کمی اعضای کانون را بالا ببریم.

حاجیان‌زاده با اشاره به نام‌گذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»یادآور شد: این نام‌گذاری تنها بیان یک شعار نیست و باید تمامی زوایای آن در کانون مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد و این مسئله را در برنامه‌های سال 1393 ، مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی گفت:  با تدوین نظام برنامه‌ریزی و مدیریت در کانون از نگاه دقیق رهبر معظم انقلاب پیروی کنیم و مدیریت در کانون به واقع مدیریت جهادی باشد.

مدیرعامل کانون هم‌چنین در بند دیگری از سخنان خود، «معرفی کانون در افکار عمومی را متناسب با حضور مثبت و تاثیرگذار در حوزه‌ی کودک و نوجوان» امری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: حضور رسانه‌ای و تبلیغاتی برای جلب اعتماد عمومی باید با حضور کیفی و مفهومی تولیدات در عرصه‌ی رسانه‌ی ملی و رسانه‌های دیگر همراه باشد.

وی در همین حال «حضور در عرصه‌های بین المللی و فعال‌سازی ارتباط‌های جهانی» را با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: از این طریق فرهنگ ایرانی و اسلامی و توانمندی‌های کانون به مجامع بین‌المللی عرضه می‌شود..

حاجیان‌زاده نظام برنامه‌ریزی و مدیریت کانون را مبتنی بر نهادینه‌سازی برنامه‌ها و پرهیز از تصمیم‌گیری‌های مقطعی و سلیقه‌ای خواند و تاکید کرد:  این رویکرد بر اساس نگاهی جامع به مسایل جامعه و نیازهای مخاطبان و با تکیه بر بهره‌گیری از خرد جمعی و پژوهش در تصمیم‌سازی‌ها  در امور طراحی شده است.

مدیرعامل کانون بااشاره به مساله‌ی نیروی انسانی در سازمان یادآور شد : علاوه بر اهمیت توانمندسازی نیروها و ارتقای دانش و مهارت‌های آنان در عرصه‌های فرهنگی و هنری باید به دنبال ایجاد امنیت روانی و فضایی عاطفی در کانون - بدور از جنجال و با حفظ کرامت انسانی و جایگاه فرهنگی آنان- باشیم.

حاجیان‌زاده در این زمینه خاطر نشان کرد : نگاه ما به نیروهای سازمانی، مصرفی نیست که  بخواهیم از قابلیت‌های آنان بهره‌مند شویم بلکه باید به مسایلی مانند تاثیر آنان بر مخاطب توجه کنیم و کانون را مکانی برای ارتقای نیروی انسانی بدانیم.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: رعایت عدالت در این حوزه و رفع تبعیض تنها از طریق تدوین ضوابط شفاف امکان‌پذیر است و البته ما تلاش می کنیم روز به روز شرایط مناسب‌تری را در این زمینه فراهم کنیم و از دغدغه‌های همکاران کاسته شود چرا که این مهم باعث ایجاد رضایت‌مندی بیشتر در کارکنان و ایجاد انگیزه‌های درونی در آنان می‌شود.

انتهای‌پیام/
 
برچسب ها: کانون ، فعال ، رویکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار