فرمانده‌ی انتظامی مراغه گفت: جوانی که نسبت به هک کردن یک سایت اینترنتی اقدام کرده بود توسط پلیس «فتا»ی مراغه آذربایجان‌شرقی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ پاسدار «عیسی هاتفی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت مدیر یک دانشکده مبنی بر اینکه فردی به سایت دانشکده نفوذ کرده و با پیامی نسبت به تهدید اقدام کرده و اعلام کرد به دانشجویانی که نمره 9 گرفته‌اند نمره 10 داده نشود سایت آموزش دانشکده را هک می‌کند که با توجه به حساسیت موضوع و امنیتی بودن مسأله موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: پس از وصول پرونده‌ی کارآگاهان این پلیس با استفاده از شیوه‌های پلیسی و با بررسی لیست دانشجویانی که در ترم‌های گذشته نمره 9 گرفته به فردی با هویت معلوم مظنون شدند.
 
فرمانده‌ی انتظامی مراغه ادامه داد: پس از تحقیقات مشخص شد متهم در فضای مجازی شبکه‌ی اجتماعی فیس بوک با اکانتی با نام خود نسبن به این فعالیت اقدام می‌کند که با بررسی‌های فنی و پلیسی متهم شناسایی و دستگیر شد.
 
سرهنگ هاتفی اظهار کرد: هرچند متهم ابتدا منکر امر بود اما در مواجهه با علل مستند راهی جز اقرار نیافت و بیان داشت با توجه به اینکه یکی از اساتید در یکی از دروس دانشگاه به بنده نمره 9 داده بود احساس می‌کردم به حق بنده اجحاف شده برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه نسبت به هک سایت دانشکده اقدام کردم.
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه دوره‌ی جوانی دوره‌ای حساس از زندگی فرزندان است، افزود: در این مرحله جوان سعی دارد توانایی‌های خود را به جامعه اطراف اثبات کند و اگر هدایت و نظارت نباشد سعی دارد به هر نحوی شده توانایی‌های خود را نشان دهد بدون آنکه بداند این گونه اقدامات جرم محسوب می‌شود که برای جلوگیری از این موارد باید نظارت بصورت مستمر ادامه داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند که دقت کافی در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی خود را داشته باشند و از اعتماد به دیگران خودداری کنند و از همه‌ی مردم تقاضا داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را به شماره تلفن 110 یا سیستم پیامکی 110 گزارش کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
نمره ای که گرفته حقش نبوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
دیبا
۱۰:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
من تو کنکور مردود شدم میخام قبولم کنین بلدین پول خوبی میدم ایمیل بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۴ تير ۱۳۹۶
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۲:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
من همینجوری فوق دیپلم گرفتم :)
Netherlands
محمد
۱۳:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
دمش گرم.من یه دانشجوم استاد چون توی میان تم نمره کم گرفتم به ورقه پایان ترمم نگاه نکرده.همچین دانشگاه هایی رو باید هکرد اما حیف که بلد نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
دمش گرم خیلی حال کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۱ تير ۱۳۹۵
خوب کاری کرده وقتی بعضی استادا اصلا انصاف ندارن چه کاریه استاد ورقه هاش بده منشیش تصحیح کنه بعدش از هرکی رشوه گرفته نمرش عال باشه از هرکی نگرفته بدبخت بشه ومشروط .استادی که نمی تونه ورقه هاش تصحیح کنه چرا اومد ناحق میخوره حق دانشجویایی که هیشکیا جز خدا ندارن وقت نداره بره کنار یه استاد خوب با حوصله بیاد وجدانم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
دمش گرم
Germany
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
هرچند کار خاصی نبوده ولی دمش گرم حرصشو خالی کرده
آخرین اخبار