رئیس طرح نظارتی کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور از تشکیل 45هزار491 فقره پرونده تخلفاتی در گشت نوروزی خبر داد.

علیرضا جواهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح خبر فوق گفت:کشیک نوروزی سازمان تعزیرات در نیمه دوم اسفند سال 92 اجرا شده است در این مدت 45هزار491 فقره پرونده تشکیل شده است که در همین راستا نیز به 41هزار472 فقره پرونده رسیدگی شده است.

وی در ادامه بیان کرد:32هزارو981 مورد بازرسی در کشیک نوروزی 93 از واحد‌های صنفی و غیر صنفی صورت گرفته است از جمله این بازرسی‌ها می‌توان به بازرسی از سرد‌خانه‌ها ، انبارها و غیره اشاره کرد.

جریمه 90 میلیاردی متخلفان وصول شد

رئیس طرح نظارتی کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ادامه عنوان کرد:از41هزارو472 پرونده‌ای که منجر به صدور رای شده است و پرونده‌ها نیز مختومه شده است بالغ بر 90 میلیارد وصولی محکومیت‌های متخلفین بوده است.

جواهری افزود:در بخش کالا و خدمات 36هزارو446 پرونده و در بخش بهداشت و درمان 3هزارو399 فقره پرونده و در بخش قاچاق 1627 فقره پرونده تشکیل شده است.

تهران رکورددار تخلفات تعزیراتی

این مقام مسئول قضایی تصریح کرد:استانهای تهران به عنوان بیشترین تخلفات و خراسان جنوبی به عنوان کمترین تخلفات شناخته شده‌اند که در مجموع در این استان 322 فقره پرونده تشکیل شده است.

گرانفروشی در صدر تخلفات

رئیس طرح نظارتی کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی کشورگفت:فراوانی تخلفات به ترتیب گرانفروشی با 33 درصد ، عدم درج قیمت 30درصد، عدم صدور فاکتور 8 درصد، عدم رعایت بهداشت سه درصد و در حوزه قاچاق 3دهم درصد بوده است.

کاهش 42 درصدی تخلفات در نوروز

علیرضا  جواهری اظهار داشت:با توجه به آمار در حوزه پرونده‌های متشکله به نسبت مشابه سال گذشته 42 درصد کاهش و در حوزه پرونده‌های مختومه کاهش داشته‌ایم.

وی در خاتمه بیان کرد:12 هزار شکایت مردمی در کشیک نوروزی داشته‌ایم که در محل به شکایت شکات رسیدگی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وصول ، جریمه ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار