"کاهش وزن" خطر "مشکلات تنفسی" را 20 درصد کاهش می‌دهد

براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته کاهش متعادل وزن و مقابله با چاقی، خطر بروز مشکلات و اختلالات تنفسی را تا حدود 20 درصد کاهش می دهد.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: چاقی و اضافه وزن از مشکلات بسیار شایع جوامع امروزی است که متاسفانه روز به روز نیز در حال گسترش بوده و عوارض بی‌شماری را به وجود آورده است.

وی با اشاره به بیماری‌های مرتبط با چاقی و اضافه وزن، تصریح کرد: یکی از بیماری‌هایی که خطر ابتلا به آن با چاقی افزایش می یابد، مشکلات و اختلالات تنفسی است.

گرجی یادآور شد: عوارض چاقی و اضافه وزن می‌تواند به صورت انقباض شریان ریوی بوده که این موضوع می تواند موجب افزایش "فشار خون بالا" و "نارسایی قلبی" شود.

وی با بیان اینکه کاهش وزن متوسط و برنامه ریزی شده بر روی سیستم تنفسی تاثیر منفی دارد، تاکید کرد: براساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، کاهش متعادل وزن و مقابله با چاقی، خطر بروز مشکلات و اختلالات تنفسی را تا حدود  20 درصد کاهش می دهد.

گرجی خاطر نشان کرد: علاوه بر کاهش وزن، پرهیز از استعمال دخانیات به ویژه سیگار نیز می تواند به میزان بسیار زیادی خطر بروز مشکلات و اختلالات تنفسی را افزایش داده و یا درمان مبتلایان به این بیماری‌ها سرعت بخشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار