شرکت بهينه سازي مصرف سوخت، راهکارهاي کاهش 18,7 ميليون مترمکعبي مصرف روزانه گاز شيرين را در زمستان امسال، در قالب برنامه‌اي منسجم تدوين کرده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران مديرعامل شرکت بهينه سازي مصرف سوخت ، با اعلام اين خبر گفت: وزير نفت در بحبوحه زمستان سخت و گسترده سال گذشته، شرکت بهينه سازي مصرف سوخت را به ارائه برنامه مدوني جهت کاهش 20 تا 25 ميليون مترمکعبي مصرف روزانه گاز در زمستان امسال مکلف کرد.
 
نصرت الله سيفي افزود: دانش و تجربه انباشته شده در شرکت بهينه سازي مصرف سوخت و برخورداري اين شرکت از کارشناسان مجرب، موجب شد در مدت زمان کوتاهي پس از دستور وزير نفت، برنامه مدوني در خصوص راهکارهاي کوتاه مدت کاهش مصرف گاز آماده شود. 

وي تصريح کرد: اين برنامه، راهکارهاي لازم براي کاهش 18,7 ميليون مترمکعبي مصرف گاز شيرين شهري را در زمستان امسال پيش بيني کرده است که اين ميزان گاز، با گاز توليدي يک فاز پارس جنوبي برابري مي کند. 

سيفي با بيان اينکه اين هدف، صد در صد قابل دستيابي است، عنوان کرد: در صورت تامين اعتبار و فراهم شدن شرايط، اين ميزان صرفه جويي در زمستان امسال محقق مي شود. 

وي به مزيت پروژه هاي بهينه سازي مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: در حالي که انجام ناتمام سرمايه گذاري در اغلب پروژه هاي بالادستي، منجر به توقف و بي ثمر ماندن آن پروژه مي شود، اما توقف پروژه هاي بهينه سازي در هر مرحله از کار، آثار مثبت خود را در بخش صرفه جويي به همراه دارد و در عين حال که دستاوردهاي آن بي استفاده نخواهد ماند، بازگشت سرمايه نيز قطعي است. 

پيش از اين نيز محمد ميرزايي؛ رئيس امور بهينه سازي انرژي در تأسيسات و تجهيزات ساختمان شرکت بهينه سازي مصرف سوخت اعلام کرده بود که در پي مکلف شدن شرکت بهينه سازي مصرف سوخت به کاهش مصرف انرژي در بخش خانگي، استفاده از روش هاي زودبازده در بخش خانگي در دستور کار اين شرکت قرار گرفته است. 

وي با اشاره به برنامه هاي در دست اقدام شرکت بهينه سازي مصرف سوخت براي کاهش مصرف انرژي در سال 93، اعلام کرده بود: با اجراي پروژه هاي معاينه فني موتورخانه‌ها، نصب سيستم‌هاي کنترل هوشمند موتورخانه، عايق کاري و تعويض منابع انبساط باز، استفاده از دستگاه هاي ضد رسوب و تعويض پنجره هاي تک جداره در بخش هاي خانگي، تجاري و اداري، صرفه جويي چشمگيري در مصرف گاز اين بخش ها صورت مي گيرد.  

به منظور اجراي طرحهاي بهينه‌سازي، کاهش گاز‌هاي گلخانه‌اي و کاهش مصرف انرژي به وزارت نفت اجازه داده شده است تا سقف پنج ميليارد دلار با سرمايه‌گذاران بخش خصوصي غيردولتي به روش بيع متقابل قرارداد منعقد کند و شرکت بهينه سازي مصرف سوخت با موافقت وزير نفت، براي عقد قرارداد به روش بيع متقابل براي اجراي طرح‌هاي کاهش شدت انرژي از جمله در بخش خانگي تا 100 ميليارد دلار از محل بودجه توسعه ميادين نفت و گاز مجوز گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، نیرو ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار