استاندار کرمان از افزایش قابل ملاحظه آب مخازن سدهای استان با 134 میلیمتر بارندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، علیرضا رزم حسینی در نخستین نشست شورای اداری استان کرمان در سال جدید ، با اشاره به افزایش 56 درصدی بارندگی در استان کرمان گفت: باید توجه داشت تا این نعمت خدادادی را، با مصرف بی‌رویه در بخش کشاورزی هدر ندهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اصلاح ساختار اداری دستگاه‌های اجرایی تاکید و تصریح کرد: من تریبون سرمایه‌گذاران غیردولتی برای مبارزه با موانع دولتی در راه توسعه استان کرمان هستم لذا مسئولان دولتی استان باید موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را، از سر راه بردارند و مسیر را، برای بخش خصوصی هموار کنند.

استاندار تصریح کرد: برای تقویت بخش خصوصی باید کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی و کسب و کار رایگان برپا شود، تا جوانانی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا هستند در چهار دوره، آموزش‌های لازم را، برای راه اندازی کسب و کار فرا گیرند.

استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری امسال با نام " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، یادآور شد: مدیریت جهادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مدیریت دولتی نیست، بلکه به معنای آن است که مسئولان و مردم باید خود را وقف کار شبانه ‌روزی کنند.

رزم حسینی گفت: همان‌طور که در جنگ نظامی کار می‌کردیم ، در جنگ اقتصادی نیز باید فعالیت کنیم.

 رزم حسینی تأکید کرد: باید دنبال اقتصاد مردمی باشیم و دولت فقط مسئول برنامه‌ ریزی، زمینه‌ سازی و هدایت باشد.

استاندار کرمان از راه اندازی شرکت توسعه کویر در استان کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: شرکت توسعه کویر از طرحهای اصلی استان است که در دستور کار قرار دارد.

رزم حسینی تصریح کرد: با راه اندازی این شرکت می‌توانیم‌ صنعت گردشگری و جذب گردشگر را در کویر کرمان پیگیری کنیم.

وی احیای باغ‌های کرمان از جمله باغ فتح‌ آباد، توسعه حمل و نقل جاده‌ای ، ریلی و ساماندهی و مقابله‌ جدی با حاشیه‌ نشینی که یکی از مشکلات مهم شهر کرمان و سایر شهرهای استان است را از جمله طرح های در دستور کار استانداری کرمان عنوان کرد.

رزم حسینی از افزایش قابل ملاحظه آب مخازن سدهای استان با 134 میلیمتر بارندگی و افزایش 56 درصدی بارندگی در استان نسبت به پارسال خبر داد و یادآور شد: مخازن سدهای استان کرمان رشد 54.5 درصدی داشته و ذخیره آنها به 317 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان ، از حل این مشکل تا اردیبهشت‌ امسال خبر داد و یادآور شد: 180 میلیون مترمکعب آب به شکل حوزه به حوزه به استان کرمان انتقال پیدا می‌کند./س


برچسب ها: افزایش ، بارندگی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.