فصل بهار به دليل تغييرات آب و هوايي مي‌تواند سبب ابتلا به بيماري‌هايي در افراد شود و يا عود مجدد بيماري‌هاي زمستاني را باعث شود كه در اين زمينه لازم است افراد با روش‌هاي پيشگيرانه از بروز اين بيماري‌ها جلوگيري نمايند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به افراد توصيه مي‌كنند براي بدست آوردن سلامت كامل در آغاز فصل بهار و مهار مشكل "آنفلوآنزاي فصلي" در زمستان هر روز 20 دقيقه ورزش نمايند.

گفتني است، ورزش شديد به مدت 20 دقيقه در هر روز مي‌تواند تا 10 درصد سبب كاهش ابتلاي افراد به آنفلوآنزا و يا كاستن از شدت بيماري در افراد نمايد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند، پزشكان انجام 2 ساعت و نيم ورزش منظم و شديد در هر هفته را سبب كاهش ابتلاي افراد به آنفلوآنزا معرفي كرده‌اند.

اين نتايج را با تحقيق بر روي بيش از 4 هزار و 800 داوطلب بدست آورده‌اند.

پزشكان علاوه بر ورزش شديد انجام فعاليت‌هايي مانند باغباني و يا پياده‌روي سريع را نيز در كاهش ابتلاي افراد به آنفلوآنزا مؤثر مي‌دانند.

پزشكان با انجام مطالعه بر روي دو گروه داوطلب كه يك گروه هر روز ورزش انجام داده و گروه ديگر ورزش انجام نمي‌داده‌اند دريافته‌اند كه افراد ورزشكار با احتمال بسيار كمتري به آنفلوآنزا و يا شبه آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند.

پزشكان در عين حال انجام ورزش شديد را در افراد منوط به انجام مشاوره با پزشك متخصص معرفي كرده‌اند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بهار ، بیماری ، آنفلوآنزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.