یک مقام ارشد جنبش فتح فلسطین ضمن تاکید بر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، نماینده این کشور در مذاکرات سازش را به تلاش در جهت منافع اسرائیل در این مذاکرات متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، "عباس زکی" در سخنان خود در این باره تاکید کرد: "مارتین ایندیک"، نماینده آمریکا در مذاکرات سازش یک صهیونیست است که در جهت منافع اسرائیل گام بر‌می‌دارد.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشارهای آمریکا برای جلوگیری از عضویت فلسطین در نهادهای مختلف سازمان ملل، تصریح کرد: آمریکا مسائل و سیاست‌های مربوط به فلسطین را با هماهنگی با حزب لیکود اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کند، اما با این وجود تشکیلات خودگردان مصمم به ارائه درخواست خود برای تحقق این امر است و ما قادریم بی‌کفایتی آمریکا در قبال صلح خاورمیانه را افشا کنیم. اسرائیل اگر گمان می‌کند که ما بر سر آزادی زندانی خود با آنان معامله خواهیم کرد، سخت در اشتباه است.

در عین حال "محمد علول"، یکی دیگر از اعضای ارشد جنبش فتح در سخنانی تاکید کرد: مقامات فلسطینی هرگز در برابر فشارهای خارجی تسلیم نخواهند شد و به تلاش خود برای عضویت در نهادهای بین‌المللی ادامه خواهند داد. تهدید آمریکا و اسرائیل به تحریم، باعث هراس و تضعیف ما نخواهد شد.

گفتنی است، "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا در دیدار هفته گذشته با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وی توقف تلاش‌ها برای عضویت فلسطین در 15 نهاد بین‌المللی را خواستار شد که عباس با این درخواست وی مخالفت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار