معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف گفت: بیش از 2800 روحانی در طرح نوروزی آرامش بهاری وظیفه پاسخگویی، راهنمایی و مشاوره به مسافران و زائران را برعهده داشتند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام احمد شرفخانی با اشاره به اینکه تحقق تدبیر امسال رهبر معظم انقلاب مستلزم عزم ملی است، اظهار داشت: تنها با یاری مردم و ورود فعال و پویای آنها در این زمینه نتیجه بخش است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: هدف‌گذاری اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه در امور فرهنگی و اجتماعی در سال‌جاری، تلاش برای قطب فرهنگی شدن امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است تا به این وسیله نهضتی عظیم در این پایگاه‌های ارزشمند معنوی، هماهنگ با تدابیر رهبری صورت گیرد.

وی بیان داشت: امامزادگان عظیم الشان همواره ملجا و ماوای مردم حقیقت جوی ایران اسلامی بوده‌اند و لازم است حول محور این نگین های ارزشمند، حلقه‌های معرفت نقش بسته و همواره به عنوان قطب‌های فرهنگی همراه باقی بمانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دو هزار و 286 بقعه از این بقاع در روزهای آغازین سال 93، میزبان مسافران و گردشگرانی بود که در جوار وجود با برکت فرزندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، آرامشی را در بهار تجربه کردند.

شرفخانی همچنین به اسکان بیش از پنج میلیون مسافر در روزهای نوروز در طرح آرامش بهاری، اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار و 800 روحانی نیز خدمات مختلف پاسخگویی، راهنمایی و مشاوره را بصورت چهره به چهره با مردم به عهده داشتند که رضایت حدود 90 درصدی مسافران از این طرح را در پی داشت.

وی تاکید کرد: همین مساله، نشانگر ظرفیت ارزشمند و اهمیت بقاع متبرکه است که می توانند در حوزه فرهنگ، پایگاه‌های مستحکمی در مقابل حملات نرم دشمن باشند.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: مدیریت بقاع متبرکه همواره مردمی بوده و همین عزم و تفکر جهادی، راهگشای افق های روشن در ایجاد نهضتی فرهنگی در آستان های مقدس و زمینه ساز شکل گیری جبهه ای تاثیرگذار در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان خواهد بود.
انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، نوروز ، بقاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار