"ابوالفضل عربشاهی" مدیر کمیته انتخاب غرفه‌های برتر از تدوین و تنظیم آیین‌نامه جدید برای انتخاب غرفه برتر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ "ابوالفضل عربشاهی"، مدیر کمیته انتخاب غرفه‌های برتر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تدوین شیوه نامه جدید برای انتخاب غرفه برتر خبر داد و اعلام کرد: در حال تدوین شیوه نامه جدید برای انتخاب غرفه برتر در این دوره از نمایشگاه هستیم که به زودی اعلام خواهد شد.
 
وی افزود: در سال‌های گذشته، شیوه نامه جداگانه‌ای برای بخش ناشران بین‌المللی و ناشران داخلی وجود داشت اما امسال یک شیوه نامه کلی برای تمامی غرفه‌ها در نظر گرفته شده است. هم اکنون کمیته مستقلی برای تدوین و تنظیم این شیوه نامه  تشکیل شده است و نگارش آن در مراحل پایانی قرار دارد. این شیوه نامه جدید پس از تصویب معاونت امور فرهنگی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ملاک عمل قرار خواهد گرفت.  
 
مدیر کمیته انتخاب غرفه‌های برتر درباره ویژگی‌های این شیوه نامه جدید گفت: معیارهای ما برای انتخاب غرفه برتر در این دوره از نمایشگاه به طور کلی در دو بخش سلبی و ایجابی طبقه‌بندی می‌شود. بخش ایجابی به زیباسازی غرفه‌ها و پایبند بودن غرفه‌داران به ضوابط و مقررات نمایشگاه تاکید دارد. بخش سلبی نیز شامل مواردی می‌شود که نمره منفی را برای ناشران ثبت می‌کند.
 
عربشاهی ادامه داد: در انتخاب غرفه برتر با توجه به این معیارها و مجموع امتیازاتی که هر یک از غرفه‌ها کسب کرده‌اند، به داوری پرداخته می‌شود و بر اساس آن از برترین ناشران قدردانی و تجلیل خواهد شد.
 
وی درباره زمان اعلام این شیوه نامه گفت: در تلاش هستیم تا با نهایی کردن بندهای این آیین‌نامه قبل از آغاز نمایشگاه آن را اعلام کنیم.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار