مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: اراضی حریم شهرستان دماوند با کاربری کشاورزی را نباید برای ویلا سازی انتخاب کرد چرا که این اراضی جزو سرمایه های ملی ایرانیان است.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: صاحبان این دست زمین ها هم نباید اقدام به قطعه بندی و فروش اراضی کنند. در شرایط فعلی به شدت ضروری است تا جلوی تبدیل زمین های کشاورزی دماوند به ویلا گرفته شود.

وی ادامه داد: اجرای قانون تبصره 2 ماده 10 در راستای حفظ منابع تولیدی از وظایف جهاد کشاورزی شهرستان دماوند است که اجرای آن باید مد نظر قرار گیرد.

خلیلی افزود: در این راستا، گشت ویژه اراضی را برای نخستین بار در شهرستان دماوند فعال کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: کار این گشت، ابتدا ارائه اخطار و جلوگیری اولیه برای افرادی است که اطلاع کمی دارند و اقدام به خرید زمین های کشاورزی برای تاسیس مرکز تفریحی و ویلا سازی و دیوارکشی آن می کنند.

وی ادامه داد: این دست افراد باید بدانند که در حریم شهر بدون اخذ مجوز کمیسیون تبصره یک ماده یک که متشکل از مدیران کل راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، امور عمرانی استانداری و جهاد کشاورزی است.

خلیلی اضافه کرد: نباید اقدامی انجام دهند؛ چرا که در غیر این صورت حکم تخریب بنا و ... برای آنها صادر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: اگر افراد حریم شهرستان دماوند را برای تولید و اجرای طرح های مرغداری، دامداری، احداث کارخانه، پرورش قارچ و ... در صنایع بخش کشاورزی انتخاب کنند، در نهایت به تولید کشور کمک کرده اند/ش.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.