عضوکمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعتبار اتصال راه آهن خواف به راه آهن هرات را 50 میلیارد ریال اعلام کرد .


محمود نگهبان سلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود : اتصال راه آهن خواف به راه آهن هرات امسال انجام می شود و حداکثر سرعت قطارهایی که در این خط راه آهن حرکت می‌کنند، برای قطارهای مسافری160 کیلومتر و برای قطارهای باری100 کیلومتر در ساعتخواهد بود.

او افزود : از آنجایی‌که توسعه راه زیربنای توسعه اقتصادی و رشد فرهنگ است، این راه آهن بین کشور ایران و افغانستان راه اندازی می‌‌شود که علاوه بر کمک به امنیت مرزهای کشور به بهبود سرعت و ایمنی حمل و نقل بین دو کشور و نیز امکان جذب بارهای ترانزیتی بین افغانستان و دریاهای آزاد و اروپا فراهم می‌شود.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی طرح احداث خط آهن هرات، خواف که افغانستان را به شبکه راه آهن ایران و اروپا پیوند می‌دهد، در تابستان1385 با حضور معاونان رؤسای جمهور افغانستان و ایران کلنگ زنی شد و امسال به پایان می رسد.

نگهبان سلامی افزود : این خط آهن به طول191 کیلومتر آغاز شده استکه76 کیلومتر از این راه آهن در ایران و115 کیلومتر آن در ولایت هرات است.

او گفت : با ساخت راه آهن خواف، هرات شهرستان خواف با داشتن123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در250 کیلومتری جنوب شرق مشهد به هرات متصل می‌شود ./ش

برچسب ها: راه آهن ، خواف ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.