سال هاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود به مردم ایران بنا بر موقعیت کشور در بعد ملی و بین اللملی نامی برای سال انتخاب و به مسوولان و مردم ابلاغ می کتد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج مهمترین مزیت این نامگذاری هدفمند برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف کلان کشور درسایه بسیج امکانات و تلاش مضاعف است.
نامگذاری سال ها از نوروز سال 78 با نام سال امام خمینی (ره) آغاز شد و در طلیعه نوروز امسال نیز در پیام تبریک نوروزی شعار سال با نامˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈاعلام شد.
کمی تامل درباره انتخاب این نام زوایای پنهان آن را روشن می شود،زیرا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با درک شرایط ایران اسلامی خواستارمشارکت تمام افراد جامعه اعم از نخبگان و مردم برای ساختن ایرانی آباد با تکیه بر روش های دانش بنیان است.
واضح است که مشارکت همگانی به عنوان امری اثرگذار در سرنوشت ملت ها عامل اصلی تحول و حرکتی با برنامه به سوی توسعه یافتگی است.
مرور خاطرات پیشرفت های خیره کننده ایران اسلامی در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قالب طرح های جهادسازندگی ضرورت توجه بیش از پیش به اهمیت عزم ملی و مدیریت جهادی برای توسعه اقتصادی وفرهنگی کشور را بیشاز پیش آشکارمی کند.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی یک ضرورت ملی است که به عنوان راهبرد کلان اقتصادی در ایران اسلامی نیازمند عزم ملی است.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد، فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: تحقق اهداف کلان اقتصادی در دنیای امروز نیازمند همدلی دولت، نخبگان، مجلس و مردم است.

وی با بیان این که انجام کارهای بزرگ تلاش های جدی نیاز دارد تصریح کرد: توسعه زیرساخت های اولیه زندگی و آبادانی کشور و افزایش شاخص های رفاهی زندگی در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با عزم ملی،مدیریت جهادی به دست آمد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با همت ایرانی و اسلامی در سال 93 بتوان بخش عمده ای ازاهداف اقتصاد مقاومتی که خوداتکایی، توسعه یافتگی، افزایش شاخص های رفاه زندگی اجتماعی و اقتصادی از کمترین پیامدهای آن است دست یافت.

وی برنامه ریزی،تلاش،وحدت و عزم ملی را لازمه موفقیت های بیش ازپیش نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف خواند.

مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه پردیس کشاورزی کرج گفت: اجرای سبک زندگی اسلامی در زندگی اجتماعی بهترین راهکار برای تحقق شعار امسال است.
حجت الاسلام سید محمدجواد افروغی افزود: ترویج ارزش هایی شامل حجاب، عفاف، شرم، حیا و مصرف بهینه برای تحقق شعار امسال نیازمند عزم ملی است.
وی بیان کرد: با ورود سبک زندگی اسلامی در زندگی اجتماعی ملت ایران بخش عمده ای از آسیب های اقتصادی و فرهنگی کشور کاهش خواهد یافت.

افروغی اظهار کرد: فرهنگ مصرف صحیح، استفاده از تولیدات داخلی و پیشگیری از اسراف و تبذیر نخستین گام در خوداتکایی و کاهش وابستگی اقتصادی به بیگانگان است.

وی با اشاره به دغذغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در نوروز امسال، عنوان کرد: کاهش پدیده شوم طلاق جز در سایه عملی شدن فرهنگ عفت، پاکدامنی، رعایت حجاب و اسوه قرار دادن سیره بزرگان دین به جای فرهنگ غربی امکان پذیر نیست.

افروغی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، ابراز داشت: مردم و مسوولان اجرایی ترویج فرهنگ اسلامی را به عنوان مادر مسایلی از قبیل اقتصاد و سیاست مورد توجه بیشتری قرار دهند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.