"ابراهیم بوبکر کیتا" رییس جمهور مالی نخست وزیر این کشور را برکنار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار،  رییس جمهور مالی نخست وزیر این کشور را برکنار کرد. 

"ابراهیم بوبکر کیتا" رییس جمهور مالی "عمر تتام لی" نخست وزیر این کشور را برکنار کرد. 

تا کنون دلایل این اقدام مشخص نشده است.  رییس جمهور مالی پس از آن "موسی مارا" وزیر برنامه ریزی شهری را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مالی شنبه شب از استعفای دولت این کشور خبر داد و اعلام کرد موسی ماراMoussa Mara وزیر فعلی شهرسازی و سیاست شهری، مامور تشکیل دولت جدید شده است.


سخنگوی دفتر رياست جمهوري مالي  در بیانیه‌ای که از تلویزیون مالی پخش شد تصریح کرد:" پس از اعلام استعفای دولت در پنجم آوریل سال 2014 رئیس جمهور مالی به فعالیت عمر تاتام لی Oumar Tatam Ly، نخست وزیر پایان داد."

"موسی مارا" نامزد اولین دور انتخابات ریاست جمهوری مالی در ماه اوت بود. تاکنون مهلتی برای اعلام ترکیب دولت وی تعیین نشده است.

با توجه به این که نیمی از شمال مالی در اشغال گروه‌های  تکفیری است رئیس جمهور مالی تلاش می‌کند وحدت کشور را حفظ کند.این گروه‌ها در پی هرج و مرج ناشی از کودتای مارس سال 2012 فرصت ابراز وجود یافتند.

فرانسه در ژانویه سال 2013 برای مقابله با این گروه‌ها در مالی  دخالت نظامی کرد. مالی از مستعمره‌های سابق فرانسه است.

"سرژ دانیل" گزارشگر شبکه در باماکو در این باره گفت برکناری نخست وزیر اقدامی شگفت آور بود. تتام لی از ماه ژانویه سال 2014 ریاست دولت مالی را برعهده گرفت و رییس جمهور نیز از وی اعلام حمایت کرده بود. یکی از نزدیکان رییس جمهور اعلام کرد وی از دولت اخراج شد اما این اخبار اشتباه است. نخست وزیر مالی خود استعفا داد. وی نمی توانست آزادانه کار کند و با رهبران حزب رییس جمهور مشکلات بسیاری داشت.

انتهاتی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار