وزیر خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا ؛"جان کری" وزیر خارجه آمریکا بیانیه ای درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صادر کرد.

در این بیانیه آمده است؛ میلیون‌ها زن و مرد افغان امروز با شجاعت و تعهد در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.این لحظه‌ای مهم برای آن‌هاست.مردم افغانستان خود امنیت این انتخابات را تامین کردند.آن‌ها این انتخابات را برگزار کردند و مهمتر از همه در این انتخابات شرکت کردند و رای خود را به صندوق انداختند.

جان کری در ادامه این بیانیه گفته است:رای گیری امروز نشان داد که مردم افغانستان تا چه حد به حفاظت و پیشرفت دمکراسی متعهد هستند. تعهد قابل توجه میلیونها رای دهنده بدون هیچ ترسی از خشونت و تهدید چشمگیر بوده است.حالا زمان آن است که به کمیته انتخابات افغانستان زمانی را که به آن نیاز دارند در اختیارشان قرار دهیم تا  نتایج این انتخابات را پردازش کنند. 

در پایان این بیانیه آمده است: آمریکا آماده همکاری با رئیس جمهور آتی افغانستان است. ما در کنار مردم افغانستان باقی خواهیم ماند و با آن‌ها در ساختن آینده ای دمکراتیک همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار