ماموران امنیتی و پلیس الجزایر امروز به طرف تظاهرکنندگان مخالف نامزدی عبد العزیز بوتفلیقه رئیس جمهور فعلی در انتخابات آتی گاز اشک آور شلیک کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آلمان؛ قرار بود کمپین انتخاباتی عبد العزیز بوتفیلقه با حضور عبد المالک سلال نخست وزیر سابق و رئیس ستاد انتخاباتی بوتفلیقه امروز در مرکز فرهنگی استان بجایه در 250 کیلومتری شرق الجزیره تشکیل شود اما مخالفان نامزدی بوتفلیقه با محاصره ساختمان مرکز فرهنگی از ورود سلال به این مرکز جلوگیری کردند .

منابع خبری با اعلام این خبر تاکید کردند ماموران امنیتی الجزایر برای متفرق کردن معترضان به طرف آنان گاز اشک آور و گلوله های پلاستکی شلیک کردند که به زخمی شدن شماری از معترضان منجر شد و تعدادی دیگر هم بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدید شدند .
منابع خبری افزودند در درگیری های امروز 20 مامور نیز زخمی شدند .
درگیری میان معترضان و ماموران پلیس پس از آن آغاز شد که تظاهرکنندگان مخالف نامزدی بوتفلیقه با محاصره ساختمان فرهنگی از ورود رئیس ستاد انتخاباتی او به این مرکز جلوگیری کردند و در نهایت پلیس برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گازاشک آور به طرف آنان شد.
منابع خبری تاکید کردند تظاهرکنندگان هم به طرف ماموران پلیس سنگ پراکنی کردند و یک خودرو را به آتش کشیدند .
بنا بر اعلام منابع خبری ، ساختمان مرکز فرهنگی استان بجایه و شماری از خبرنگاران داخل این مرکز همچنان در محاصره تظاهرکنندگان هستند .

در همین حال عبد المالک سلال به روزنامه الوطن گفت :« خشونت و افراط گرایی هیچ سودی برای کشور نداردو همه مردم را به آرامش دعوت کرد ».
سلال افزود تلاش های ستاد انتخاباتی عبد العزیز بوتفلیه در مناطق مختلف کشور با جدید ادامه خواهد داشت .

با وجود نگرانی ها درباره تکرار سناریو شهر بجایه در مناطق دیگر الجزیر ، قرار است کمپین انتخاباتی بوتفلیقه با حضور سلال فردا در شهر تیزی وزو در 100 کیلومتری شرق الجزایر برگزار شود .
انتخابات ریاست جمهوری الجزایر 17 مارس برگزار خواهد شد و شش نامزد از جمله عبد العزیز بوتفیقه در این انتخابات با هم رقابت خواهند داشت .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار