رئیس جمهور افغانستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی را به مردم این کشور تبریک گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ حامد کرزی دقایقی پیش با صدور پیامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در افغانستان اعلام کرد: ملت افغانستان ، نمایش بزرگ مردم سالاری را به جهانیان نشان داد.
وی افزود: افغانها در هوای سرد و بارانی و در سایه تهدیدهای امنیتی به پای صندوقهای رای رفتند و کشورشان را سربلند و کامیاب کردند.
رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: نیروهای امنیتی و ادارات افغانستان هم وطن دوستی خود را ثابت کردند.
وی با قدردانی از تلاش مسئولان کمیسیون انتخابات و نیروهای امنیتی افغان خاطرنشان کرد: مردم در ماههای اخیر با حفظ اخلاق و فرهنگ صلح در مبارزات انتخاباتی شرکت کردند و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی ، برگ زرین دیگری را در تاریخ افغانستان ثبت کرد.

مراکز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از تقریبا ده ساعت رأی گیری که با حضور گسترده ی مردم همراه بود ، بسته شد. این انتخابات در خطرناک ترین مناطق افغانستان هم برگزار شد.
عوامل برگزاری انتخابات افغانستان درحالیکه جلیقه های آبی رنگ به تن کرده بودند و روی آنها آرم کمیسون مستقل انتخابات افغانستان درج شده بود، آراء انتخاباتی را از داخل صندوق ها خارج کردند و این تصاویر به صورت زنده از تلویزیون ملی افغانستان پخش شد.
حامد کرزای در سخنانی درباره ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت:
« امروز مردم افغانستان با نادیده گرفتن باران ، هوای سرد و حملات تروریستی احتمالی؛ دمکراسی خود را به تمام دنیا نشان دادند. خواهران و برادران عزیزمان در کل کشور عزیز ما در انتخابات مشارکت کردند و کشور عزیز و دوست داشتنی ما را سرافراز و کامیاب کردند».
پیش بینی می شود نتیجه ی انتخابات روز یک شنبه اعلام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار