جنبش جهاد اسلامی فلسطین شنبه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواست تا موضع خود را برای پایان دادن مذاکرات با رژیم صهیونیستی تغییر ندهد و به سمت پیوستن به سازمانهای بین المللی پیش رود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ محمد الهندی عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد :« از محمود عباس می خواهیم تا بر موضع خود برای قطع مذاکرات پایدار بماند و به سازمانهای بین المللی بپیوندد تا بتواند رهبران اشغالگر اسرائیلی را تحت پیگرد قرار دهد .»
وی افزود :« ما از او می خواهیم تا گزینه های ملی از جمله امکان انحلال تشکیلات خودگردان را بررسی کند.»
الهندی تاکید کرد :«این قدم می تواند راه را برای بنای سیاست ملی به دور از محدودیت های مذاکرات بی ثمر با دولت اشغالگر که با حمایت آمریکا اداره می شود ، ‌فراهم کند .»
وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد:« مذاکراتی که در نهایت از تشکیلات خودگردان می خواهند تا آن را به زور بپذیرد».
عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی با اعلام این مطالب افزود :« از آغاز مذاکرات تا کنون نتایج وخیم و بد آن تنها گریبان مردم فلسطین را گرفته است که ضروری است با صراحت با مردم درباره آنچه مسیر مذاکرات را تحت تاثیر قرار داده است و اموری که از اصول مسئله فلسطین حمایت می کند ، صحبت شود».
محمود عباس سه شنبه گذشته درخواست های پیوستن به 15 سازمان و توافق نامه های بین المللی سازمان ملل متحد را در جلسه ای با حضور سران فلسطینی در مرکز این تشکیلات در رام الله امضا کرد .
این اقدام محمود عباس قبل از پایان یافتن دوره نه ماهه ای است که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در ژوئن گذشته برای رسیدن به تفاهم تعیین کرده بودند.
همچنین بر اساس این توافق که وزیر امور خارجه آمریکا در ژوئن سال گذشته میلادی آن را پیشنهاد داده بود ،‌ طی نه ماه تا نتیجه بخشی مذاکرات محمود عباس هیچ پرونده ای را به سازمان ملل متحد ارجاع ندهد و در مقابل اسرائیل 104 اسیر فلسطینی قبل از سالهای 1993 میلادی را آزاد کند .
اسرائیل شنبه گذشته اعلام کرد از اجرای مرحله چهارم و اخیر آزادسازی اسرای فلسطینی امتناع می کند که این امر مسئولیت مهم وزیر امور خارجه آمریکا را با مشکل روبرو کرده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار