"علی بن فلیس"، رقیب انتخاباتی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، بزرگ ترین رقیب انتخاباتی خود را تقلب در انتخابات دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بن فلیس که در انتخابات سال 2004 در برابر بوتفلیقه شکست خورده بود در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت:« تقلب بزرگترین رقیب من است... در سال 2004 نیز در برابر تقلب شکست خوردم. در آن انتخابات تقلب برنده بزرگ و دموکراسی بازنده بزرگ بود».

وی افزود:« البته در این مرحله برای مقابله با تقلب تدابیری اندیشیده ایم. 60 هزار ناظر بر روند برگزاری انتخابات در 60 هزار حوزه رای گیری نظارت می کنند.»
وی درباره روابط با فرانسه، استعمارگر سابق الجزایر، گفت:« فرانسه شریک پویای ماست و من با در نظر گرفتن منافع دو طرف برای ایجاد شراکت واقعی میان دو کشور تلاش خواهم کرد... پیام ما به افکار عمومی فرانسه این است که الجزایر به مسئولیت های منطقه ای و بین المللی خود پایبند است.»
وی وعده داد الجزایر را در بخش جذب سرمایه های خارجی به پنجمین کشور حوزه دریای مدیترانه تبدیل خواهد کرد.

بر اساس اعلام نتایج انتخابات در سال 2004 ، عبدالعزیز بوتفلیقه با کسب 85 درصد آرا برنده انتخابات شده بود تا پنج رقیب انتخاباتی او در مجموع 15 درصد آرا را کسب کنند که در این میان سهم بن فلیس 6 درصد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار