رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ، مشارکت مردم درانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی را غیرقابل تصور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ، مشارکت مردم درانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی را غیرقابل تصور دانست. 

 " ضیاء الحق امرخیل " امروز دریک نشست خبری درکابل با بیان اینکه  مردم افغانستان به اندازه کافی در انتخابات امروز شرکت کردند گفت : حضور گسترده مردم درپای صندوقهای رای برای انتخاب رئیس جمهور و اعضای شوراهای استانی افغانستان ، دستاورد بزرگی برای این کشور است.

وی تصریح کرد : انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان تاکنون مطابق جدول زمانی انجام شد ، امیدواریم این روند درآینده نیز مطابق جدول زمانی انجام شود.
بسیاری از مقامات افغان ، کارشناسان و تحلیل گران سیاسی افغانستان نیز حضور مردم درانتخابات امروز را گسترده و آن را پیروزی بزرگ برای مردم افغانستان خوانده اند.
هنوز میزان مشارکت مردم درانتخابات امروز بصورت رسمی اعلام نشده است.

روند اخذ رای ساعت هفت بامداد امروز آغاز شد و با یک ساعت تمدید تا ساعت هفده به وقت محلی ادامه یافت و سپس روند شمارش آراء در مراکز انتخاباتی آغاز شد.
هشت نفر ازجمله " عبدالله عبدالله ، اشرف غنی احمدزی و زلمی رسول " برای انتخابات ریاست جمهوری و دوهزاروهفتصد نفر برای چهارصد وپنجاه وهشت کرسی شوراهای استانی نامزد بودند.

بیش از شش هزار مرکز اخذ رای در انتخابات امروز فعال و بیش از نهصد مرکز دیگر به دلیل مشکلات امنیتی و جوی بسته بود. برخی تخلفات و نارسایی نیز در روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مشاهده شد که کمبود برگه های اخذ رای در مراکز انتخاباتی از مهمترین آنها به شمار می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار