جمعیت الوفاق بحرین صدور حکم حبس یکساله برای یکی از پزشکان بحرینی را به اتهام اهانت به پادشاه این کشور ، به مثابه انتقامجویی از پزشکان دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه اللولوه ، جمعیت الوفاق بحرین صدور حکم حبس  یکساله  برای یکی از پزشکان بحرینی را به اتهام اهانت به پادشاه این کشور ، به مثابه انتقامجویی از پزشکان دانست.

 دستگاه قضایی بحرین حکم یکسال زندان را برای "سعید السماهیجی" چشم پزشک بحرینی به اتهام اهانت به پادشاه این کشور تایید کرد .جمعیت الوفاق اعلام کرد صدور حکم به معنای تحریک و انتقامجویی از پزشکانی است که در درمان زخمیها و التیام بخشیدن به درد و رنج مردم به شکلی انساندوستانه و به دور از هرگونه گرایشها و رویکرد در بحرین کاملا مشهود بوده است.

این جمعیت افزود : پزشکان بحرینی به شکلی متعالی و حرفه‌ای با شهروندانی که در وحشیگری‌های رژیم آل‌خلیفه زخمی شده‌اند ؛ برخورد  و تعامل کرده اند.

در همین حال دکتر سعید السماهیجی پزشک محکوم شده بحرینی درباره حکم صادره گفت: اگر نوار ویدئویی سخنان مرا گوش کرده باشید خواهید دید من اظهارات برحقی را در خصوص نظام بحرین به زبان آورده‌ام و در این نوار پادشاه کشور را مسئول بیش از پنجاه شهید معرفی کرده‌ام.

 من سخنان خود را درباره محدوده آزادی بیان عنوان کرده‌ام که در  قانون اساسی و دیگر قواعد کشور به آن تصریح شده است.

"السماهیجی" گفت : من از سازمانهای بین المللی و حقوقی درخواست کرده‌ام به اقدامات رژیم آل خلیفه توجه کنند و آنرا زیر نظرداشته باشند چرا که وحشیانه ترین تخلفات حقوقی را در حق مردم این کشور مرتکب می‌شود.

 بنابراین دادگاههای رژیم بحرین فقط ابزاری برای سرکوب ملت هستند در حالیکه یکی از خواسته‌های این ملت رعایت انصاف و عدالت است . عدالت در جامعه بحرین و در دادگاههای این کشور وجود ندارد و ما شاهد تبعیضهای گوناگونی از جمله در بهداشت ،آموزش ، مسکن و کار و دیگر زمینه‌ها  هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار