رسانه‌های خارجی از مشارکت گسترده افغانها در انتخابات این کشور در ولایات مختلف خبر می‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، عبدالله خدادداد، روزنامه‌نگار که از روند انتخابات در ولایت‌‌های پروان و پنجشیر دیدن کرده، می‌گوید مشارکت مردم در این ولایت‌ها بسیار زیاد است و مردم با اشتیاق و علاقه بی‌سابقه برای رای دادن به پای صندوق‌های رای میروند.

مقام‌های محلی در بامیان گفته‌اند که به سه ولسوالی این ولایت که برگه‌های رای تمام شده بود، برگه‌های جدید فرستاده شده، اما به ولسوالی دشوارگذار "ورس" هنوز برگه فرستاده نشده است. فرستادن برگه به این ولسوالی از راه زمینی امکان‎پذیر نیست. به گفته خدایار قدسی، فرمانده پلیس بامیان، در ساعت دوازده امروز خبر تمام شدن برگه‌های رای به او رسیده است.

پیشتر از ولایت کوهستانی بدخشان در شمال شرق هم گزارش شده بود که برگه های رای در شماری از مراکز رای گیری در این ولایت تمام شده است.

مشارکت مردم هم در بامیان و هم در بدخشان بالا گزارش شده است.

با وجود اینکه هوای کابل سرد است زنان نیز حضور قابل توجه دارند و تصاویر نشان می‎دهد که زنان حتی کودکان خوردسال خود را نیز در هنگام رای دادن با خود آورده‌اند.

مامون درانی خبرنگار بی‌بی‌سی در قندهار می‌گوید که شمار و حضور شهروندان قندهار دور از انتظار بوده و اینطور به نظر می‌رسد که مردم در یک جشن اشتراک کرده باشند.

نگرانی‌هایی از کمبود برگه‌های رای دهی در مراکز رای‌گیری قندهار به وجود آمده که مسئولان گفتند آمادگی برای حل این مشکل را دارند.

مبین غفوری خبرنگار بی‌بی‌سی در ولایت تخار هم می‌گوید اشتراک مردم در این ولایت گسترده است و مردم نگران اند که برگه‌های رای دهی در مراکز رای‌گیری کافی باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار