علیرغم تبلیغات رسانه‌های غربی، که با هدف ایجاد این تصور در اذهان مردم که گروه‌های «میانه‌رو» در حال مبارزه با القاعده در خاک سوریه هستند، دولت آمریکا به طور غیرمستقیم، توسط نمایندگان خود در خاک سوریه به تامین اسلحه گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده می‌پردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" در مقاله‌ای به قلم "کرت نیمو" می‌نویسد: در اوایل امسال، آمریکا و رژیم‌های سلطنتی حاشیه خلیج فارس، تلاشی تبلیغاتی به منظور پاکسازی تصویر مزدورانی که برای سرنگونی دولت سوریه مبارزه می‌کنند، آغاز کردند. به نوشته روزنامه "تلگراف"، گروه‌های مزدور «که علیه گروه‌های افراطی مجهز شده‌اند»، برای مقابله با گروه‌ «دولت اسلامی عراق و شام» که به القاعده وابسته است، و بنا به گفته‌ها، تلاش‌های خارجی برای براندازی حکومت بشار اسد را ربوده‌اند، میلیون‌ها دلار کمک دریافت کرده‌اند.

*** همکاری غیرمستقیم آمریکا با القاعده در خاک سوریه
این روزنامه انگلیسی گزارش داد که «جمال معروف»، با کمک سازمان سیا و عربستان سعودی و جاسوسان قطری، گروهی موسوم به «جبهه انقلابیون سوریه» را ایجاد کرده است که از مجموعه‌ای از مبارزان «میانه‌رو» تشکیل شده است و طبق گزارش‌ها، حملاتی را علیه «دولت اسلامی عراق و شام» و متحدان جهادی آن، راه‌اندازی کرده است.
همانطور که رفته رفته مشخص می‌شود، جنگ علیه «دولت اسلامی عراق و شام»، آن چیزی نیست که رسانه‌های غربی سعی دارند به شما بقبولانند. روز چهارشنبه، « جمال معروف» در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گفت که مشکل آن‌ها، مبارزه با القاعده نیست و در ادامه اعتراف کرد که مزدورانی که وی با کمک آمریکا، عربستان سعودی و قطر رهبری می‌کند، عملیات‌ مشترکی را با «جبهة النصره»، که عملا یکی از شاخه‌های القاعده در سوریه به شمار می‌رود، به انجام رسانده است. «معروف» به «ایندیپندنت» گفت، تا زمانی که هدف آنها براندازی دولت بشار اسد است، وی با همکاری با القاعده مشکلی ندارد.

*** شورشیان افراطی، اسلحه‌های خود را از آمریکا دریافت می‌کنند
در حقیقت، طبق اظهارات «معروف»، حمایت کنندگان وی به او گفته‌اند که با وجود کمپین تبلیغاتی فوق الذکر، که با هدف ایجاد این تصور در اذهان مردم که گروه‌های «میانه‌رو» در حال مبارزه با القاعده در خاک سوریه هستند، طراحی شده‌ است، برای گروه «جبهة النصره» اسلحه فراهم کند. به گفته وی، اگر «کسانی که از ما حمایت می‌کنند [آمریکا، عربستان سعودی و قطر]، به ما بگویند که به گروه دیگری اسلحه بفرستیم، ما این کار را انجام می‌دهیم. آن‌ها یک ماه پیش از ما خواستند که به شهر «یبرود» اسلحه بفرستیم، بنابراین ما مقادیر زیادی اسلحه به آن‌جا ارسال کردیم. وقتی آن‌ها از ما می‌خواهند که این کار را انجام دهیم، ما نیز انجام می‌دهیم.»
به گفته «باراک بارفی»، پژوهشگر موسسه «نیوآمریکا»، «النصره»، گروه وابسته به القاعده، که به اعدام شتابزده  سربازان سوری و سایر اعمال قساوت آمیز (از جمله گردن زدن مسیحیان) معروف است، به طور غیرمستقیم از «جبهه انقلابیون سوریه» اسلحه دریافت می‌کند.

*** تلاش رسانه‌های غربی برای کمرنگ جلوه دادن کمک‌های آمریکا به تروریست‌ها
با این‌حال، موضوع اصلی این مطلب، ماجرای ارسال اسلحه توسط «معروف» نیست. در ماه دسامبر، روزنامه «واشنگتن پست» و دیگر رسانه‌های غربی گزارش دادند که آمریکا و شرکای آن، درگیر «جنگی به سبک جنگ سرد» شده‌اند که در آن، از نمایندگان خود برای مجازات بشار اسد استفاده می‌کند. ذکر واژه‌ جنگ سرد، به فعالیت‌های محرمانه جاسوسی، نماد دهه‌ها جنگ اعلام نشده علیه اتحاد جماهیر شوروی اشاره دارد.
این روزنامه در تلاش برای ناچیز جلوه دادن این حقیقت که دولت آمریکا با یکی از دشمنان خود در حال توطئه چینی است، گزارش داد که دولت آمریکا به طور آگاهانه در دستاوردهای ارضی گروه‌های اسلامی افراطی وابسته به بزرگترین دشمن خود، در تلاش برای ربودن انقلاب روسیه و برپایی قانون شریعت در کشوری بسیار ثروتمند و پرقدرت، همکاری می‌کند. 

*** آمریکا برای فروپاشی سوریه با دشمنان خود همکاری می‌کند
وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش برای از بین بردن ترس مردم آمریکا در مورد اینکه دولت آمریکا از گروه‌های جهادی افراطی حمایت می‌کند، در اظهارات خود اعلام کرد که وی یقین دارد، تنها 25 درصد از شورشیان را گروه‌های جهادی تشکیل می‌دهند. تقریبا حدود یکصد و هشتاد هزار شورشی در سوریه وجود دارد و در حال حاضر تخمین زده می‌شود که یکصد هزار نفر از این شورشیان، تحت فرماندهی جبهه اسلامی قرار گیرند.
به عبارت دیگر، آمریکا در تلاش برای فروپاشی کشوری مستقل، و تصمیم‌گیری در مورد  اینکه چه کسی بر آن حکومت کند (و چه کسی با نخبگان مال همکاری کند)، فقط کمی با دشمنان علنی خود همکاری می‌کند. این تبلیغات آشکار، باز هم  برای کوچک جلوه دادن این حقیقت واضح که آمریکا تفاوتی بین دشمنان و متحدان خود قائل نیست، طراحی شده است.

*** القاعده و طالبان، هر دو ساخته دست آمریکا هستند
مجاهدین افغان، که مشتاقانه توسط سازمان سیا در جنگ مخفیانه و موفقیت‌آمیز خود علیه اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان حمایت شدند، در نهایت گروه‌های تروریستی القاعده و طالبان را به وجود آوردند؛ حقیقتی که «زیبیگنیو برژینسکی»، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر، رئیس‌ سازمان سیا و «رابرت گیتز»، وزیر دفاع و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا به آن اعتراف کرده‌اند.
طبیعتا، حتی وقتی که نمایندگان آمریکا، به سرکردگی فرصت‌طلبانی چون «جمال معروف»، اعتراف می‌کنند که با جانورخویانی که زندانیان جنگی را گردن می‌زنند و کلیساهای مسحیان را هتک حرمت می‌کنند، هم‌پیمان هستند، این حقیقت ــ که آمریکا نه تنها موجب ایجاد گروه‌هایی چون القاعده و النصره شده و از آن‌ها حمایت مي‌کند، بلکه خود، بزرگترین، سازمان‌یافته‌ترین و خطرناک‌ترین سازمان تروریستی در دنیا را به وجود آورده است ــ هرگز توسط رسانه‌ها عنوان نمی‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار