سارقان حرفه اي كه با طرح نقشه اي از شهروندان زورگيري مي كردند در مشهد شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در تشريح عمليات دستگيري اعضاي باند زورگيري در مشهد گفت: در روزهاي پاياني سال گذشته چندين مورد سرقت از شهروندان توسط سرنشينان يك دستگاه خودروي سواري ريو سفيد رنگ كه دو زن و چهار مرد بودند به فوريت هاي پليسي 110 گزارش شد و با اعلام شكايت مالباختگان، تحقيقات وسيعي در اين باره در دستور كار كارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي قرار گرفت. 

سرهنگ حسين بيدمشكي افزود: بررسي هاي پرونده حاكي از آن بود كه يك خودروي ريو سفيد رنگ در حالي كه دو مرد و يك زن جوان داخل آن بودند شهروندان را به عنوان مسافر سوار خودرو كرده و سپس در فرصتي مناسب با تهديد و توسل به زور وجوه نقد و وسايل آنان را ربوده و مالباخته را پياده كرده و از محل مي گريزند. 

وي گفت: تحقيقات علمي با انجام چهره زني متهمان آغاز و ماموران توانستند يكي از متهمان زن و راننده خودروي ريو را شناسايي و در اقدامي ضربتي دستگير كنند که متهمان در ابتدا با تناقض گويي قصد انحراف مسير تحقيقات پليسي را داشتند اما آنها در مواجهه حضوري با مالباختگان مورد شناسايي واقع شده و با معرفي دو متهم ديگر به عنوان همدستان خود به ارتكاب سرقت هاي به عنف از شهروندان اعتراف كردند. 

كارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي خراسان رضوي بلافاصله وارد عمل شدند و دو متهم ديگر پرونده را نيز در حالي كه در محدوده شهرك صنعتي طوس مشهد پرسه مي زدند شناسايي و دستگير كردند. 

اعضاي باند در اظهارات خود بيان داشتند كه در هر سرقت دو متهمه روي صندلي جلو و كنار راننده مي نشستند تا همه چيز عادي به نظر برسد و يكي از سارقان نيز در صندلي عقب بود كه به محض سوار شدن مسافر، با توسل به زور و تهديد مرتكب سرقت مي شدند. 

كاراگاه بيدمشكي تصريح كرد: در بازجويي هاي فني پليسي متهمان دو تن ديگر از اعضاي باند را نيز به پليس معرفي كه در نتيجه كارآكاهان اين متهمان را نيز دستگير كرده اند و تا كنون پنج مالباخته شناسايي و تحقيقات گسترده در اين باره ادامه دارد. 

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در پايان با بيان اينكه تحقيقات از متهمان دستگير شده ادامه دارد گفت: احتمال افزايش تعداد سرقت هاي انجام شده توسط اين متهمان وجود دارد، لذا از شهرونداني كه به اين شيوه و توسط سرنشينان خودروي سواري ريو سفيد رنگ مورد سرقت واقع شده اند خواست: هرچه سريع تر براي پي گيري شكايت خود به دايره مبارزه با سرقت به عنف پليس آگاهي خراسان رضوي مراجعه و يا با شماره تلفن 8043700 تماس گرفته و اطلاعات خود را در مورد اين باند در اختيار كارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار