وزرات کشور مصر خبر از دستگیری 61 تن از اعضای گروه اخوان‌المسلمین در تظاهرات انجام گرفته روز گذشته در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری"الجزیره"؛ وزارت کشور مصر اعلام کرد که 61 تن از اعضای گروه اخوان‌المسلمین در حین تظاهرات‌های انجام گرفته در استانهای مختلف این کشور در روز گذشته دستگیر شدند ؛ این اقدام همزمان است با اعتراضات روزنامه‌نگاران در مقابل اتحادیه روزنامه‌نگاران که به دلیل  سرکوب‌هایی که نسبت به خبرنگاران در حین پوشش وقائع میدانی مصر روی داده بود ، شکل  گرفته است.

وزارت کشور مصر همچنین اعلام کرد که یکی از سران اخوان‌المسلمین را که به گفته این وزارتخانه سعی در سازماندهی تظاهراتی در منطقه "مرج" در شمال شرق قاهره داشت ، دستگیر کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌خود که در صفحه خود در فیس بوک آن را منتشر کرده است گفته : نیروهای مصری تظاهرات‌هایی که به گفته این وزارتخانه تعداد محدودی در چند استان شکل گرفته بود را متفرق و 61 تن از تظاهرات کنندگان را دستگیر نموده است.

شایان ذکر است که در پی دعوت "ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا" در روز پنجشنبه برای هفته‌ جدید اعتراضی با شعار " دانشجویان مقاوم زنده‌اند" و برای حمایت از جنبش دانشجویی و در مقدمه آن دانشجویان الازهر ،  روز گذشته تظاهرات‌هایی در اعتراض به کودتای شکل گرفته در مصر در استانهای مختلف این کشور شکل گرفت که باعث درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان و نیز مجروح شدن عده‌ای از آنان شد. 

در استان اسکندریه مخالفان 12 تظاهرات را در این استان شکل دادند و از سوی دیگر نیز هواداران "عبدالفتاح السیسی" نیز  در میدان "القائد ابراهیم" برای حمایت از نامزدی وی در ریاست جمهوری تجمع کردند.

همچنین در میدان "رابعه عدویه" در شهر نصر مصر نیز صدها معترض مصری تظاهرات کرده و کودتای نظامی و قانون جدید مبارزه با تروریسم رامحکوم نمودند.معترضان در این تظاهرات شعارهایی در محکوم نمودن نامزدی سیسی سر دادند.

همچنین صدها تن از هواداران محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر نیز در جنوب قاهره و اطراف شهر نصر و  مناطق "عین شمس" و "المطریة" و"الزیتون" تظاهرات‌هایی را تشکیل داده و شعارهایی برضد دولت مصر سردادند.

همچنین در شهرهای طنطا و فاقوس و استان "أسوان"نیز تظاهرات‌هایی در اعتراض به کودتای شکل گرفته در مصر و نامزدی سیسی انجام پذیرفت.

از سوی دیگر نیز خبرنگاران در این کشور نیز اقدام به سازماندهی حرکتی اعتراضی در مقابل اتحادیه روزنامه‌ نگاران ، برای محکوم نمودن تعرضات وارد شده به خبرنگاران در حین پوشش وقائع میدانی در این کشور که صورت پذیرفته بود ، کردند.

در این حرکت اعتراضی خبرنگاران با حمل پلاکاردهایی برای همکاران کشته‌شده خود به علت تیراندازی نیروهایی امنیتی ، با دادن شعارهایی در محکومیت خشونت نیروهای امنیتی ، اقدامات این نیروها را محکوم و از سازمان‌های مطبوعاتی خواستند تا حمایت خود را از آنان در هنگام انجام وظایفشان بیشتر کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار