معاون گردشگری اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان از بازديد تعداد 29 هزار و 666 نفر مسافر از اماكن تاريخي شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، وطن دوست گفت: با توجه به آغاز سال نو و ورود مهمانان نوروزي به استان كردستان و شهر سنندج تمامي موزه ها و اماكن تاريخي در سطح شهر پذيراي مهمانان نوروزي استان بوده اند.

وي افزود: اين بازديدها از تاريخ 28 اسفندماه 92 لغايت10فروردين ماه 93 صورت گرفته است،که تعداد 19 هزار و 89 نفر از خانه كرد سنندج، چهار هزار و 304 نفر از موزه سنندج و شش هزار و 273 نفر از عمارت تاريخي خسروآباد در طول اين ايام بازديد کرده اند.كه بيشترين بازديد مسافران و گردشگران از اماكن تاريخي مربوط به خانه كرد (موزه مردم شناسي) با 19 هزار و 89 نفر بازيدكننده در طول ايام نوروز و تا 9 فروردين ماه بوده است.

وطن دوست همچنين از ورود تعداد دو هزار و 453 نفر گردشگر خارجي از مرز باشماق مريوان خبرداد و بیان کرد: شهرستان مريوان به دليل داشتن مرز رسمي باشماق و افتتاح پايانه مسافربري در ماه گذشته شاهد افزايش ورود مسافران و گردشگران خارجي به استان و تردد مسافران از اين مرز بوده ايم. /ب

برچسب ها: بازدید ، اماکن ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.