آمريکا گزارشهايی را که مدعی است ايران مقادير نفت بيشتري از آنچه بر اساس توافق نخست هسته‌ای با قدرتهای بزرگ اجازه فروش آن را داشته است صادر کرده است، رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات را یک مسئول بلندپایه آمریکایی پیش از دور جدید مذاکرات در سطوح بالا بین ایران با آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، چین و روسیه که قرار است روزها هشتم و نهم در وین برگزار شود بیان کرد.  

این سومین دور این گفتگوها در سال جاری در اتریش با هدف دستیابی به توافق بلندمدت با ایران خواهد بود.    

منابعی که حرکت نفتکشها را دنبال می کنند مدعی شدند کاهش محدود تحریمها بر اساس توافق توانبر گذشته به تهران اجازه می دهد نفت خام بیشتری بفروشد.  

بر اساس این توافق موقت که در ژنو امضا شد قرار است صادرات نفت ایران در میانگین یک میلیون بشکه در روز در شش ماه منتهی به 20 ژوئیه باقی بماند.

یک مسئول بلندپایه آمریکایی گفت آمریکا همواره وقوع تخلفات را پیش بینی کرده است و آمارهای مربوط به این موضوع را به طور کلی و نه بر اساس آمارهای کوتاه مدت بررسی می کند.  

این مسئول بلندپایه آمریکایی در نشستی خبری گفت : آماری که ما درباره کل صادرات نفت ایران داریم با این گزارشها متفاوت است ، ما خوش بین هستیم که آنها درواقع به اهدافی که مشخص کرده ایم پایبند خواهند بود و درحال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که به گونه دیگری فکر کنیم.
  
وی افزود : مطمئنا ما این مسئله را به طور دائم زیر نظر داریم.

مذاکرات وین با هدف امضای توافق بلندمدت تا 20 ژوئیه برگزار می شود.  

این مسئول آمریکایی گفت ایران اگر می خواهد به توافقی با شش قدرت جهانی دست پیدا کند که تحریمهای بین المللی اعمال شده بر ضد این کشور را پایان دهد ، باید گزینه‌های سختی را در خصوص آینده برنامه هسته ای خود اتخاذ کند.   

این مسئول آمریکایی از تشریح آنچه به این گزینه های بزرگ مربوط است خودداری کرد .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار