ملی‌پوش هندبال گفت:‌ در ورزش‌های توپی به رشته‌ی هندبال کمتر توجه می‌شود و بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در رشته فوتبال است.

سجاد استکی، ملی‌پوش هندبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی همگی در تیم ثامن‌الحجج بازی کردند چون این تیم حامی مالی خوبی دارد و تنها تیمی است که در لیگ قراردادهای مالی خوبی با بازیکنان می‌بندد، بازیکنان نیز به سمت این تیم سوق پیدا می کنند. در حال حاضر که سهمیه جهانی را کسب کرده‌ایم، باید اسپانسرهای پرقدرت‌تری در این رشته سرمایه‌گذاری کنند تا لیگ برتر پویاتر شود و به تبع آن تیم ملی بهتر تغذیه شود.

وی در ادامه افزود: اگر در لیگ تعداد کمتری شرکت کنند اما همین تعداد کم بتوانند قدرتمند ظاهر شوند، باعث می‌شود کلاس لیگ بالاتر رود و تیم‌هایی که در سطح لیگ برتر نیستند در لیگ‌های پایین‌تر بازی کنند. تیم ها باید برای بالا بردن سطح رقابت‌های لیگ برتر از بازیکنان خارجی استفاده کنند. انتقال بازیکنان به کشورهای خارجی نیز به تیم ملی کمک می‌کند. وقتی لژیونرهای شاغل در لیگ اروپا بیشتر باشند و تیم ملی از آن‌ها بهره ببرد باعث ارتقاء لیگ برتر و تیم ملی می‌شود.

استکی در ادامه در رابطه با دیدار بازیکنان هندبال با وزیر ورزش افزود: در دیداری که با وزیر ورزش داشتیم پاداشی را به بازیکنان برای کسب سهمیه جهانی اختصاص دادند، از عدم حضورش برای استقبال بازیکنان در فرودگاه عذرخواهی کرد و قول مساعدت‌های زیادی را به ما داد و از تبعیض قائل نشدن بین رشته‌های توپی خبر داد.دبازیکنان ما در تورنمنت و رقابت‌های خیلی بزرگ شرکت نکرده‌اند برای شرکت در مسابقات جهانی باید دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های بزرگ داشته باشیم و به تورنمنت‌های بزرگ نیازمندیم و نباید در رقابت‌های جهانی زنگ تفریح باشیم. سرمایه‌گذاری در رشته هندبال باید بهتر شود. ما یک رشته جدید توپی را جهانی کردیم شاید در این مدت نفهمیم که چه کار بزرگی کردیم اما جهانی کردن هندبال بعد از 45 سال نیاز به حمایت زیادی دارد. در حال حاضر تمام سرمایه‌گذاری در رشته فوتبال است هندبال را که مادر ورزش‌های توپی است به حال خود واگذاشته اند.



ملی‌پوش هندبال در مورد المپیک آسیایی افزود: در رقابت‌های آسیایی دوحه قطر برنز را کسب کردیم، در المپیک آسیایی گوانگژو تیم ملی هندبال به دلیل کمبود بودجه قرار نبود اعزام شود، اما ما توانستیم بعد از اعزام به این مسابقات خوش بدرخشیم و مدال نقره را کسب کنیم. از حالا تمام برنامه ریزی‌ها را باید انجام دهیم تا بتوانیم سکوی اول را از آن خود کنیم و برای اولین بار طلایی شویم.

سجاد استکی، اضافه کرد: بازیکنان ما با قراردادهای مالی پایین در تیم‌های لیگ ایران بازی می‌کنند پیشنهادهای زیادی برای تبعه شدن به بازیکنان رسیده‌است مبالغ هنگفتی که پیشنهاد شده شاید هر شخصی را وسوسه کند اما بازیکنان ما با عرق ملی پاسخ رد به این مسئله دادند از این حرکت ملی‌پوشان باید تقدیر شود. در رشته‌های دیگر بوده اند بازیکنانی که به این پیشنهادات جواب رد داده اند و بازتاب گسترده‌ای نیز داشته است اما در هندبال همه چیز نادیده گرفته می شود.

ملی‌پوش هندبال در پایان اشاره کرد: آرزوی ورزشی من در ابتدا نشان دادن هندبال ایران و خوب درخشیدن در مسابقات جهانی قطر و در مرحله‌ی بعدی بازی کردن در لیگ‌های اروپایی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ورزش هاي توپي
۱۰:۱۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم
آخرین اخبار