کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد مسئولیت تیراندازی به سوی غیرنظامیان را در پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی متوجه سربازان ارتش چاد دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس بیست و چهار؛  روپرت کولویل در گفتگو با این شبکه تلویزیونی  درباره حادثه تیراندازی در بانگی در بیست و نهم ماه مارس که منجر به کشته شدن سی غیرنظامی شد اظهار داشت در یک سو سربازان میسکا (نیروهای آفریقای مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی( و در سوی دیگر، سربازان ارتش چاد برای مدیریت تخلیه )اتباع این کشور( حضور داشتند. در حال حاضر ابهام زیادی وجود دارد. واقعا نمی دانیم چه کسی تیراندازی کرد. اما شاهدان می گویند تیراندازی کار سربازان ارتش چاد و نه نیروهای میسکا بوده است.
وی افزود براساس اطلاعات ما، هفت یا هشت خودرو وارد یکی از محله های شمال بانگی (پایتخت آفریقای مرکزی( شده اند. این یکی از آخرین محله های بانگی است که هنوز مسلمانان در آنجا پناه گرفته اند. چادی ها جان افراد زیادی را نجات دادند. به همین علت، آنان بار دیگر به این محله -که اتباع چادی نیز در آنجا زندگی می کنند- بازگشتند. چرا آنان درست در وسط بازار به سمت مردم شلیک کردند؟ این پرسشی که بدنبال پاسخ آن هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار