فدراسیون ورزشی نابینایان و کم بینایان در سال 92 در برخی رشته‌ها عملکرد نسبتا موفقی داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، عملکرد این فدراسیون درسال 92 به شرح زیر است:
 
در مسابقات جهانی فرانسه رشته دو میدانی نابینایان که از تاریخ 4/24 لغایت 9/5 برگزار شد تیم ملی دو میدانی نابینایان کشورمان با دو ورزشکار عازم این مسابقات شد و توانستند در رشته پرتاب نیزه یک مدال برنز به دست بیاورند.
 
همچنین تیم ملی دو میدانی جوانان کشورمان در مسابقات پاراآسیایی جوانان 2013 که از تاریخ 8/1 1392 برگزار شد با چهار ورزشکار عازم این رقابت‌ها شدند و توانستند در ماده 200 متر دو طلا، ماده 1500 متر سه نقره و در ماده 100، 400 و 800 2 برنز را به خود اختصاص دهند.
 
در مسابقات پاراآسیایی جوانان 2013 که از تاریخ 1/8 لغایت 10/8 1392 برگزار شد. تیم ملی شنای نابینایان ما با سه ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کردند و توانستند یک مدال طلا و نقره در 100 متر آزاد و یک مدال برنز درشنای قورباغه کسب کنند.
 
همچنین در یازدهمین دورهمسابقات شنای قهرمانی کشور که در مهر ماه سال 1392 برگزار شد 9 تیم در این رقابت‌ها شرکت کردند و تیم‌های خراسان رضوی، تهران و خوزستان بهترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 
تیم ملی جودو نابینای کشورمان در مسابقات پاراآسیایی جوانان از تاریخ 1/8 الی 10/8 1392 حضور داشت و با یک ورزشکار عازم این مسابقات شد که حاصل این رقابت برای جودو کار نابینای کشورمان کسب مقام سوم در وزن 60 کیلوگرم بود. همچنین در دوازدهمین دوره مسابقات جودو قهرمانی کشور که در مهر ماه سال 1392 برگزار شد 17 تیم شرکت کردند و تیم‌های خراسان رضوی، تهران و خوزستان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را توانستند کسب کنند.
 
از مهم‌ترین رشته‌های فدراسیون ورزش‌های نابینایان گلبان است که ملی‌پوشان این رشته عملکرد خوبی در سال 1392 داشتند.
 
تیم ملی گلبان آقایان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا- اقیانوسیه که از تاریخ 18/8 لغایت 28/8 در کشور چین برگزار شد با شش ورزشکار عازم این رقابت‌ها شد و توانست با کسب مقام اول به مسابقات جهانی فنلاند در سال 2014 راه پیدا کند.
 
تیم ملی گلبان جوانان آقایان ایران در مسابقات پاراآسیایی جوانان 2013 که در آبان ماه سال 1392 پیگیری شد با شش ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد و مقام اول این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.
 
تیم ملی گلبان بانوان کشورمان نیز در مسابقات قهرمانی آسیا- اقیانوسیه با شش ورزشکار عازم این رقابت‌ها شدند و توانستند با کسب مقام سوم این مسابقات براینخستین بار سهمیه شرکت در مسابقات جهانی را که سال 2014 در کشور فنلاند برگزار می‌شود را بدست آورند.
 
همچنین در مسابقات پاراآسیایی جوانان 2013 تیم ملی جوانان گلبان بانوان توانستند مقام سوم را به خود اختصاص دهند.
 
گفتنی است؛ ورزش نابینایان در سالی که گذشت با وجود تمام مشکلاتاز جمله مشکلات مالی توانست عملکرد نسبتا خوبی داشته باشد باید دید روند موفقیت‌آمیز ورزش نابینایان در سال جدید ادامه خواهد داشت یا نه.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار