وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با رئیس جمهور الجزایر درباره تقویت همکاری امنیتی دوجانبه در منطقه مغرب عربی گفتگو کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ جان کری در چارچوب سفر دوره ای خود به کشورهای مغرب عربی دیروز وارد الجزیره شد. منابع آگاه اعلام کردند جان کری و عبد العزیز بوتفلیقه راههای تقویت همکاری دوجانبه را در زمینه مبارزه تروریسم و افراط گرایی اسلامی در منطقه مغرب عربی بررسی کردند .

بوتفلیقه در این دیدار با اشاره اینکه آمریکا فن آوری و اطلاعات بسیار زیادی از منطقه صحرای بزرگ واقع در منطقه ساحل دارد ، گفت :« ما از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی آمریکا می خواهیم این اطلاعات را در اختیار الجزایر قرار دهد ».

جان کری در ادامه سفر دوره ای خود به کشورهای مغرب عربی دیشب وارد رباط پایتخت مغرب شد .کری در دیدار دو روزه از مغرب با مقامات این کشور درباره راههای گسترش همکاری دوجانبه در بخش های مختلف گفتگو و در دومین دور از گفتگوهای راهبردی دو کشور شرکت خواهد کرد .

همزمان با سفر کری به مغرب مسئولان این کشور اعلام کردند این دیدار فرصت بسیار خوبی برای تقویت روابط و همکاری مستحکم دو کشور دوست و متحد در موضوعات مختلف است .

وزارت امور خارجه مغرب در بیانیه اعلام کرد دور دوم گفتگوهای راهبردی واشنگتن و مغرب فرصت بسیار خوبی برای گسترش همکاری دو کشور در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، آموزشی و فرهنگی محسوب می شود .

دور نخست گفتگوهای راهبردی آمریکا و مغرب اواسط سپتامبر سال 2012 در واشنگتن برگزار شد .جان کری در اولین سفرش به مغرب با مقامات این کشور درباره مسایل اقتصادی ، امنیتی و پرونده صحرای غربی گفتگو خواهد کرد .


انتهای پیام / 
برچسب ها: مصر ، کری ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار