یک کارشناس امور اجتماعی گفت: عدم صداقت و راستگویی در ازدواج‌های اینترنتی و شناخت ناکافی خانواده‌ها از همدیگر سبب بروز مشکلات عدیده در آینده می‌شود.

  جعفریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ابعاد تغییرات اجتماعی آنقدر گسترش یافته است که همه ابعاد زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و دامنه این تغییرات از لحاظ کیفی و کمی زندگی انسان‌ها را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

این کارشناس امور اجتماعی افزود: شیوه همسریابی سنتی، دخالت مستقیم والدین را به همراه دارد و تجربه آنان می‌تواند چراغ هدایت و راهنمایی فرزندان باشد در حالی که در شیوه‌های همسر گزینی جدید مانند مرکز همسریابی و یا ازدواج‌های اینترنتی، نه تنها والدین بلکه هیچ یک از اطرافیان حق اظهار نظر و مداخله را نداشته و فرد بر اساس معیار و ملاک‌های خویش از طریق اینترنت دست به انتخاب همسر می‌زند.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در ازدواج‌های اینترنتی هیچ‌گونه اطمینانی نسبت به اطلاعات ارائه شده از طرف مقابل وجود ندارد و روش‌های راستی‌آزمایی پذیرای حصول اطمینان انجام نمی‌پذیرد و مبنای این گونه ازدواج‌ها بر صداقت استوار نیست و هر آن می‌توان شاهد فروپاشی اینگونه ازدواج‌ها شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود جوانان جامعه را از اینگونه ازدواج‌ها منصرف کرده زیرا که اطلاعات رد و بدل شده اصلاً درست نیست و طرفین هیچ گونه شناختی از همدیگر و خانواده‌های یکدیگر ندارند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: خانواده ، جامعه ، همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار