رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران رصد خانه شهر تهران را به عنوان اتاق فکر مدیریت شهری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بابک نگاهداری گفت: بر اساس دستورالعمل شورای شهر تهران این مرکز موظف است تا به صورت سالانه SOE شهر تهران را پایش کند. بر این اساس می‌توان خروجی آنرا در اختیار رصد خانه جهت به روز کردن اطلاعات قرار داد.

وی افزود: ضمن اینکه  تعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با رصد خانه می‌تواند در اجرای دقیق طرح جامع شهر تهران نیز نقش بسزایی داشته باشد.

نگاهداری با اشاره به اینکه رصد خانه  مکانی برای تصمیم سازی، تصمیم گیری و آینده پژوهی است که بسیار موثر است، اظهار کرد: با توجه به ورود سازمان محیط زیست برروی SOE و قابلیت و لزوم گسترش آن در سراسر کشور جهت ارتقاء کیفیت زندگی بهتر است تفاهم نامه ای میان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و سازمان محیط زیست به این منظور منعقد شود.

وی به ضرورت ایجاد محل پایش برای اشراف برفعالیت‌ها و مباحث شهر تهران با امکانات و تجهیزات این رصدخانه پرداخت و از این مکان به عنوان اتاق فکر مدیریت شهری یاد کرد و گفت: این رصدخانه، امکان ایجاد مدیریت یکپارچه شهر را دارد و ارائه شاخص‌های رصدخانه شهر تهران به تفکیک مناطق 22 گانه شهری امکان‌پذیر است.
برچسب ها: مطالعات ، تهران ، رصد ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار