بوستانهای بزرگ و فضاهای سبز منطقه 22 مهمترین دلیلی است که بسیاری از شهروندان را در تعطیلات برای تفریح و تفرج و گذراندن ساعاتی بدور از هیاهو و جنجال شهر، به محدوده شمال غرب تهران می کشاند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران قاسم مولایی شهردار منطقه 22 با اعلام اینکه 13 فروردین امسال، بوستانهای بزرگ و فرامنطقه ای و دیگر بوستانهای بزرگ و کوچک محلی میزبان صدها هزار گردشگر تهرانی و شهرستانی بود، دریاچه شهدای خلیج فارس را بعنوان یکی از فضاهایی معرفی کرد که همزمان با روز طبیعت، پذیرای شهروندان بسیاری بوده است.

 وی در توضیح امکانات تدارک دیده شده در این مجموعه گفت: « امسال دریاچه شهدای خلیج فارس نیز بعنوان مجموعه ای کامل و بی نظیر با امکانات مناسب در جذب گردشگر، به جمع دیگر اماکن تفریحی گردشگری منطقه 22 افزوده شده بود. راه اندازي و توسعه بوستان جنگلي 15 هكتاري با بيش از 300 آلاچيق در مجموعه دریاچه، توسعه پاركينگ ضلع شمالي این مجموعه، احداث بيش از 100 چشمه سرويس بهداشتي و استقرار غرفه هاي نوروزي در قالب ایستگاه اطلاع رساني در آن از جمله برنامه هایی بود که همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار صورت گرفت. استقرار بیش از 200 نيرو از يگان ويژه و پلیس راهور در روز طبیعت دریاچه شهدای خلیج فارس، استقرار 2 تانكر آب آشاميدني، یک دستگاه آمبولانس از سوی اورژانس، 3 اكيپ ثابت، 2 ماشين و 3 موتورسوار از نيروهاي آتش نشاني و يك قايق هلال احمر، همراه با اكيپ غواصي همچنین استقرار هليكوپتر هلال احمر از دیگر برنامه های روز طبیعت دریاچه بود. اجرای برنامه های ورزشی نیز از دیگر اقداماتی بود که در روز طبیعت مورد توجه قرار گرفت و با استقبال بسیاری از حاضران در مجموعه دریاچه نیز مواجه شد. »

شهردار منطقه 22 با اشاره به اینکه تمهیدات و امکانات تدارک دیده شده برای استقبال از مهمانان روز 13 فروردین ماه منطقه، وضعیت خدمت رسانی به مهمانان منطقه را به مراتب بهتر از سالهای قبل کرده بود، در تشریح امکانات تدارک دیده شده در دیگر بوستانها و فضاهای تفریحی تفرجی محدوده شمال غرب تهران گفت: « اجرای طرح توزیع هیزم با استقرار 5 کامیون چوب در گوشه و کنار بوستاهای بزرگ بمنظور جلوگیری از شکستن درختان و شاخه ها، استقرار 30 دستگاه تانکر 12 هزار لیتری آب شرب در بوستان جنگلی چیتگر و دیگر بوستان ها همچنین توزیع بروشورهای روز طبیعت همراه با کیسه زباله برای فرهنگ سازی در میان گردشگران ، امکانات مهیا شده در بوستانهای چیتگر، جوانمردان ایران، لتمال کن، خرگوش دره همچنین آبشار تهران همچون توسعه فضای سبز و استقرار غرفه سازمان میادین میوه و تره بار و غرفه توزیع زغال و آب معدنی با قیمت مصوب در مجموعه ها و بوستانهای بزرگ، برپایی غرفه های پذیرایی و اطلاع رسانی در دیگر بوستانها و ... در دستور کار قرار گرفته بود و خوشبختانه با رضایت مهمانان روز طبیعت قطب تفریحی تفرجی پایتخت همراه بود. »

مولایی در پاسخ به این سئوال که اطلاع رسانی در خصوص تمهیدات فراهم شده روز طبیعت چگونه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: « تهیه 700 پلاکارد و 300 بنر راهنمای مسیر و توصیه های ایمنی، مناسبتی و ... چند روز پیش از فرا رسیدن 13 فروردین انجام شده بود و با نصب آنها در بوستان های سطح منطقه، اقدامات لازم برای اطلاع رسانی به شهروندان انجام شد. »
وی نیروهای فعال شهرداری را که طی روز 13 فروردین به ارائه خدمات به مهمانان حاضر در فضاهای تفریحی گردشگری منطقه 22 پرداختند، حدود 1500 نفر از عوامل اجرایی و پیمانکاران اعلام و تصریح کرد: « افزون بر این تعداد نیروی انسانی از حوزه های مختلف شهرداری منطقه و عوامل پیمانکار، طی هماهنگی های صورت گرفته، بیش از 2000 نفر نیز از نیروی انتظامی و یگان ویژه، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر همچنین اداره راهنمایی و رانندگی و... به ارائه خدمات مرتبط به شهروندان اشتغال داشتند. امسال نیز چند دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی در بوستانهای بزرگ و عمدتا فرا منطقه ای همچون بوستان جنگلی چیتگر، دریاچه شهدای خلیج فارس، آبشار تهران، بوستان جوانمردان ایران، خرگوش دره، لتمال کن و ... مستقر شده بود. »
امسال تقارن ایام فاطمیه و سالروز شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (س) با نوروز، به از تعطیلات نوروزی رنگ بویی فاطمی داده بود. قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در پاسخ به این پرسش که قطب تفریحی تفرجی پایتخت چه برنامه های فرهنگی را همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) در روز طبیعت به اجرا در آورد، گفت: « با توجه به تاکیدات دکتر قالیباف شهردار تهران مبنی بر ترویج فرهنگ دینی با اجرای برنامه های فرهنگی، افزون بر اجرای برنامه های فرهنگی و مراسم معنوی از سوی شهرداری منطقه به مناسبت تقارن 13 فروردین با شهادت جانگداز صدیقه طاهره حضرت فاطمه (س)، محل مناسب برای اقامه نماز جماعت در 6 نقطه از 4 بوستان بزرگ منطقه 22، جانمایی شده بود. میدان بهار در فاز شرقی و 2 نقطه از فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر، مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس، مسجد بوستان آبشار تهران و بوستان جوانمردان ایران از جمله فضاهایی بود که برای اقامه نماز جماعت پیش بینی شده بود و مورد استقبال خوبی از سوی مهمانان روز طبیعت منطقه قرار گرفت. این مراسم با حضور مسئولان شهرداری همچون قائم مقام شهردار، معاونان، مدیران ادارات و روحانیون و در فضایی معنوی برگزار شد و با شرکت قریب به اتفاق شهروندان همراه بود. »

مولایی در پایان خاطرنشان کرد: « مقبره الشهدای گمنام منطقه امسال میزبان بسیاری از شهروندانی بود که روز طبیعت خود را همجوار با مدفن 2 شهید گمنام سپری کردند. خوشبختانه تمامی مهمانان منطقه 22 که بوستانهای این محدوده از تهران را برای گذران روز طبیعت انتخاب کرده بودند، با توجه به تقارن این روز با ایام فاطمیه، شان این ایام را رعایت کردند که این موضوع جای تقدیر دارد. »
برچسب ها: شهردار ، اقامه ، نماز ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار