یک روانشناس گفت: در مواقعی که ما خواب هستیم در کل بدن و اعضای بدن ما آرامش برقرار می شود و اعضای بدن شروع به بازسازی خود می کنند.

مریم رجبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: خواب به عنوان کارکرد بدن برای صرفه جویی در مصرف انرژی و پرهیز از خطر ارزیابی می شود و انسانها و جانوران حداقل یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کنند و خواب کارکردهای مهم حیاتی را فراهم و آماده می کند.
 
وی ادامه داد: در خواب مغز دست به تنظیم فعالیت های خود می زند. حافظه محتویات خود را به یکدیگر مربوط کرده و اطلاعات را بایگانی می سازد، در حین خواب سوخت و ساز بدن بازسازی می شود و سرانجام سیستم دفاعی بدن تقویت می گردد. در زمان خواب تولید هورمون هایی که برای رشد ضروری اند، صورت می پذیرد و سیستم دفاعی بدن با نظریه خود بدن و عمل هضم و تقویت شده و مغز دست به بازبینی خود می زند.
 
این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد:داشتن عادات غذایی صحیح به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند، به همین خاطر باید افراد بتوانند که در ایام تعطیل استراحت کنند و به موقع بخوابند تا بعد از اتمام تعطیلات با خستگی به سر کار نروند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.
 

برچسب ها: خواب ، بازسازی ، بدن ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.