استرس قسمت طبیعی زندگی ما است. اما اگر بیش از حد مجاز باشد ممکن است به صورت بیمارگونه جلوه کند و زندگی فرد را به خطر اندازد.

 مهرنوش اشکانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: استرش شغلی یکی از مشکلات بزرگی است که سلامت افراد شاغل را تهدید می‌کند. برخی از کارشناسان معتقدند که افزایش کشمش‌های شغلی به میزان قابل توجهی با افزاش خطر ابتلاء به افسردگی شدید رابطه مستقیم دارد و این تأثیر در زنان بر مراتب بیشتر است وی ادامه داد: پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد نبود حمایت‌های اجتماعی کافی در محیط کار موجب بروز افسردگی در زنان و مردان می‌شود، اما زنان شاغل بیش از مردان با عوارض بیمارگونه آن دست به گریبانند. در حقیقت استرس و فعالیت شغلی زنان و وقت کمتری که آنان صرف سلامتی خود می‌کنند، موجب پایین آمدن ایمنی و اختلالات هورمونی می‌شود. 

این روانشناس افزود: جدیدترین یافته‌های علمی نشان می‌دهد که استرس نقش موثری در اختلالات هورمونی دارد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: چگونگی تفکر شما نسبت به شرایط و وضعیت‌های گوناگون بر واکنش شما نسبت به محیط و شرایط مختلف تأثیر زیادمی‌گذارد. اگر شما بتوانید وضعیت و شرایط را مثبت ارزیابی کنید قادر خواهید بود سطح استرس خود را کاهش دهید اما اگر شما دارای افکار منفی باشید سطح استرس در شما افزایش می‌یابد و در نتیجه به سلامتی خود آسیب می‌رسانید.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: استرس ، شغل ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.