300 هزار پیاز گل لاله و 276 هزار گل بنفشه که در میادین، بوستان ها و فلاورباکس ها و قطعات فضای سبز شمال تهران کاشته شده بود با آغاز فصل بهار به گل نشستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت:  با توجه به بازدید گردشگران منطقه ای و فرا منطقه ای از اماکن مذهبی و تفرجگاهی شمال تهران و زیباسازی مناظر شهری، گل های لاله و بنفشه در قطعات فضای سبز منطقه در طرح استقبال از نوروز کاشته شد و با روییدن آنها در رنگ های شاد بهاری فضاهای سبز شمال تهران چهره ای دیدنی و زیبا پیدا کرد.
 
وی تصریح کرد: حجم عملیات کاشت با توجه به متراژ قطعات فضای سبز و نقاط اصلی و فرعی منطقه مختلف است به طوری که در بوستان های بزرگ و مهم منطقه مثل بوستان جمشیدیه  44 هزار و 900  عدد پیاز ، بوستان قیطریه 37 هزار و 820 عدد، بوستان گلابدره 5 هزار و 500 عدد ، در محدوده ناحیه هفت و هشت شهری و بوستان های آن هر یک بیش از 10 هزار عدد و در ناحیه شش بیش از 24 هزار عدد و ... لاله کاشته شده است .
 
نوربخش عملیات کاشت گل های بنفشه را شامل 60 هزار گل در بوستان جمشیدیه ، 15 هزار عدد در بوستان گلابدره ، 156 هزار عدد در محدوده نواحی شهری و بوستان های آن و بیش از 15 هزار عدد در موزه دارآباد و ... عنوان کرد .
 
 معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه خاطر نشان ساخت: میادین بزرگ منطقه مانند شهید دستواره ، تجریش، شهید اعجازی، شهید باهنر، ازگل، ورودی بزرگراه ها و... نیز با کاشت گل های شب بو و بنفشه بهاری شدند.
 
این مقام مسئول ترمیم کفپوش زمین های بازی کودکان، بازپیرایی و رنگ آمیزی المان های بوستان ها، ساماندهی آبنما ها و ... را نیز از دیگر اقدامات اجرا شده دانست.
برچسب ها: گل ، شمیران ، میادین ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار