بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتفاق در حوزه فعالیت شرکت سپرده‌گذاری، طراحی یکسری از سیستم‌ها به ویژه سیستم Post trade نرم‌افزار پس از معاملات بود که در حال حاضر مراحل کدنویسی و کارهای نرم‌افزاری آن به پایان رسیده است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه حامد سلطانی نژادگفت : بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتفاق در حوزه فعالیت شرکت سپرده‌گذاری، طراحی یکسری از سیستم‌ها به ویژه سیستم (Post trade)نرم‌افزار پس از معاملات بود که در حال حاضر مراحل کدنویسی و کارهای نرم‌افزاری آن به پایان رسیده و فرآیند کسب و کار مراحل اجرایی و انتقال داده‌ها در سال93 انجام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد:در سال 92 فصل جدیدی از همکاری با بانک‌ها مبنی بر فعالیت عملی مشترک آغاز شد، تا به این ترتیب بانک‌ها مشارکت بیشتری از فرآیند تسویه معاملات بورس داشته باشند و در آینده حوزه فعالیت گسترده‌تری برای آنها طراحی خواهد شد.
 
سلطانی نژاد تاکید کرد:ورود صندوق‌های قابل معامله (ETF) از دیگر اتفاقات مهم سال جاری بود که نیازمندی‌های این بازار در حوزه Post trade نیز فراهم شد. در حوزه صکوک نیز با همکاری سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری و اداره دارایی مرکزی، مشکلات موجود از قبیل ضامن و دیگر مسائل برطرف شده و رونق بهتری نسبت به سال‌های قبل یافته و به این ترتیب چشم‌انداز روشن‌تری برای سال آینده در انتظار صکوک خواهد بود تا استفاده از این ابزار رونق بهتری یابد.
 
وی ادامه داد:افزون بر این، پذیره‌نویسی صکوک به زیر قیمت اسمی نیز رویداد مطلوبی بود که با تلاش تمامی فعالان صورت گرفت که این مساله نه تنها گامی موثر در تامین مالی خواهد بود، بلکه به رونق هرچه بیشتر شرکت‌های تامین سرمایه منجر خواهد شد.
 
سلطانی نژاد افزود:گسترش خدمات الکترونیک و حرکت به سمت تفکر غیرکاغذی کردن از دیگر اقدامات با اهمیت در شرکت سپرده‌‌گذاری است که در سال جدید نیز با تلاش بسیار دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار