بهترین و موثرترین راهکار در واکنش به بلا‌های طبیعی " بسیج اجتماعی" و اجرای طرح مشاوره و حمایت‌‌های روانی و اجتماعی در بلایا است.

 رضا زاده معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی در سال 1386 به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی- اجتماعی در حوادث غیر مترقبه با مشارکت دو ساختار دولتی و غیر دولتی اقدام به اجرای این طرح کرد.

وی ادامه داد: "طرح محب" از یک سو مردم محلی را برای مقابل با انواع بحران‌ها و حوادث طبیعی غیر مترقبه توانمند می‌سازد و از سویی گروه‌های فوریتی شامل روانشناسان، مدد کاران، روانپزشکان و سایر متخصصین ذیربط را برای ارائه‌ی خدمات تخصصی روانی اجتماعی آماده می‌سازد.

رضا زاده افزود: هدف اصلی این طرح، افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مشکلات روانی اجتماعی پس از بلایای طبیعی و افزایش سطح دانش گروه‌های فوریتی با روانشناسان، مدد کاران و روانپزشکان و افزایش مهارت‌های مدیریت بحران اجتماعات محلی و به طور کلی توانمند سازی اجتماعات محلی از مدیریت بحران می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1392 ضمن تاکید بر تقویت ساختار‌های مقابله با حوادث، آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت و فرماندهی سانحه به کارشناسان و روانشناسان ارائه شده است.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: محب ، اجتماعی ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار