نخست وزیران مالزی و استرالیا درباره عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، نشست خبری مشترک برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ سران مالزی و استرالیا درباره عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، نشست خبری مشترک برگزار کردند.

"تونی آبوت" نخست وزیر استرالیا در نشست خبری مشترک با همتای مالزیایی خود "نجیب رزاق"، عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده خطوط مالزی را تشریح کرد. وی گفت: « این احتمالاً دشوارترین عملیات جستجویی است که تاکنون صورت گرفته. ما دائماً سرگرم تغییر و اصلاح منطقه جستجو هستیم و جستجو به سمت شمال پیش می رود. می توانم به مردم اطمینان دهم که بهترین هواپیماهای دنیا در این عملیات شرکت دارند و ما هر روز بر اساس اطلاعات ناچیز، تکه های این جورچین را کنار یکدیگر قرار می دهیم. با گذشت هر روز نیز اطمینان بیشتری می یابیم که بر دانسته هایمان درباره این پرواز نگون بخت افزوده شده است».

تونی آبوت خاطرنشان کرد این شاید دشوارترین عملیات جستجو در تاریخ بشریت باشد، اما تا جایی که به استرالیا مربوط می شود، ما هر آنچه در اختیار داریم به کار گرفته ایم و اطمینان داریم که برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، ظرفیت فنی لازم را خودمان در اختیار داریم و یا می توانیم آن را از دوستان و کشورهای هم پیمان خود دریافت کنیم. ما این را به اقوام دویست و سی و نه سرنشین هواپیما، کشور دوستمان مالزی، دولت و ملت چین و همچنین شهروندان بهت زده در دیگر نقاط دنیا مدیون هستیم که همه تلاش خود را برای حل این معمای اسرار آمیز به کار گیریم».

نجیب رزاق نیز در این نشست خبری از همه زنان و مردانی که برای یافتن هواپیمای پرواز ام اچ 370 خطوط مالزی تلاش می کنند، قدردانی کرد. رزاق افزود: « در طول سه هفته گذشته، صدها نفر مسافت چند هزار کیلومتری را برای کمک پیموده اند. آنها حتی در طوفان نیز جستجو برای یافتن هواپیما را ادامه داده اند که باید از هر یک از آنها قدردانی کنیم. این تلاش فوق العاده ای بوده که کشورها از سراسر دنیا را گردهم آورده است. زمانیکه هواپیمای پرواز ام اچ 370 ناپدید شد، ده ها کشور به درخواست کمک ما پاسخ دادند. تعهد آنها نیز فراموش نخواهد شد».

رزاق افزود: « در زمانی بسیار تأسف بار برای کشورهایی که شهروندان آنها سرنشین هواپیما بوده اند و همچنین خانواده هایی که عزیزانشان ناپدید شده اند، مایه دلگرمی همه ما است. بیست و شش کشور برای دستیابی به هدف یکسانی متحد شده و اختلافات را کنار گذاشته اند. ناپدید شدن پرواز ام اچ 370 و همچنین جستجو برای یافتن آن، بی سابقه بوده است».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار