وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور خواهان پاسخگویی ناتو درباره فعالیت‌های این ائتلاف نظامی غربی در شرق اروپا است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاری رویترز ؛ پس از آنکه ناتو وعده داد حفاظت از اعضای شرقی خود را تقویت خواهد کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور خواهان پاسخگویی ناتو درباره فعالیت‌های این ائتلاف نظامی غربی در شرق اروپا است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، اقدام روسیه در ضمیمه کردن منطقه کریمه اوکراین باعث وقوع بدترین بحران بین شرق و غرب از زمان جنگ سرد شده و نگرانیها را در بین همسایگان مسکو در اروپای شرقی برانگیخته است.

لاوروف در گفتگو با خبرنگاران در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای قزاق خود اعلام کرد: «ما سوال‌هایی از ناتو پرسیده‌ایم. ما نه تنها انتظار پاسخ داریم بلکه انتظار پاسخ‌هایی داریم که کاملا مبتنی بر احترام به قوانین مورد توافق ما باشد».

وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو این هفته در نشستی به فرماندهان نظامی دستور دادند طرح‌هایی برای تقویت مواضع دفاعی این سازمان احتمالا از جمله تدابیری همچون اعزام تجهیزات و نیروهای ناتو به کشورهای متحد در شرق اروپا، انجام رزمایش‌های بیشتر، اطمینان خاطر درباره استقرار احتمالی سریع‌تر نیروی واکنش سریع ناتو و مرور طرح‌های نظامی این سازمان، تهیه کنند.

یک مقام ناتو اعلام کرد طراحان نظامی ظرف چند هفته با پیشنهادهای مفصل باز خواهند گشت.

لاوروف در واکنش به انتقادها در خصوص حضور نیروهای روس در مرز با اوکراین اعلام کرد روسیه حق دارد نیروهایش را در خاک خود جابجا کند و آنها پس از تکمیل رزمایش، به پایگاه‌های دائمی خود باز خواهند گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار