مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات از انجام 469 عملیات که بیشترین آنها در کوهستان‌ها صورت گرفته و امدادرسانی به 6 هزار و 200 نفر در روز طبیعت خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح گزارش عملیات امدادرسانی طی 24 ساعت گذشته، با اشاره به طرح ویژه امداد و نجات در روز 13فروردین ماه گفت: امداد و نجات همزمان با روز طبیعت در کنار طرح امداد نوروزی خود با یک برنامه ویژه‌تر همچون افزایش نیروهای امدادی و پست‌های سیار با شرکت در 469 عملیات امدادی به کمک مسافران و آسیب‌دیدگان حوادث شتافت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین عملیات‌ها مربوط به کوهستان‌های کشور بوده است تصریح کرد: 28 مورد عملیات در کوهستان‌های سراسر کشور صورت گرفته است که اصفهان، فارس، کهکلویه و بویراحمد، یزد و ایلام بیشترین عملیات‌ها و حوادث کوهستانی 24ساعت گذشته را درخود ثبت کردند سقوط از ارتفاع مهمترین علت آسیب‌دیدگی افراد بوده است که ناشی از بی‌احتیاطی، ناآشنایی با فنون کوه‌نوردی و صخره‌نوردی؛ و در استان ایلام و کهکلویه و بویراحمد به دلیل شدت بارش برف و کولاک بوده است.

مرادی‌پور در ادامه با اشاره به امدادرسانی به 6هزار و 200نفر افزود: با توجه به افزایش سفرهای برون‌شهری و درون‌شهری در روز طبیعت و شروع بازگشت‌ها از تعطیلات نوروزی، 6هزار و 200نفر در صحنه‌های تصادفات و یا حوادث دیگر امدادرسانی شدند و 2هزار و 700نفر مصدوم 24ساعت گذشته پس از اقدامات اولیه درمانی 327نفر آنها برای دریافت خدمات بهداشتی بیشتر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در ادامه به اسکان 2100 نفر اشاره و خاطرنشان کرد: طی 24ساعت گذشته 18خودروی صحنه تصادفات رهاسازی شدند و 570نفر از مرگ نجات یافتند.
انتهای‌ پیام/
برچسب ها: امدادرسانی ، به 6هزار ، نفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار