با اجرا شدن قانون جدید حمایت از کودکان بزه دیده می‌توان کودکان کار بسیاری را از سو استفاده والدینشان نجات داد.

 محمد نفریه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: سازمان بهزیستی به طور متوسط سالانه حدود پنج هزار نفر از کودکان کار را جمع‌آوری کرده و ساماندهی می‌نماید که به طور متوسط نگهداری آنها در طی چند روز بین 150 تا 200 هزار تومان (هزینه لباس، معاینه، غذا، دارو) برای این سازمان هزینه دارد.
 
وی ادامه داد: اغلب این کودکان دارای والدین بوده و از خانواده‌هایی با وضعیت اقتصاد مناسب هستند که بعد از جمع‌آوری توسط سازمان بهزیستی به وسیله والدینشان پس گرفته و به کار خود ادامه می‌دهند.
 
نفریه تصریح کرد: این کودکان با سواستفاده از احساسات مردم کسب درآمد کرده و طبق آخرین آمار به طور متوسط روزانه 50 هزار تومان درآمد دارند.
 
وی اظهار داشت: در میان این کودکان بچه‌هایی هستند که فاقد خانواده اند که ساماندهی آنها برای سازمان بهزیستی بسیار آسان‌تر از افرادی است که دارای خانواده بوده و مورد سواستفاده والدینشان قرار می‌گیرند.
 
وی افزود: با اجرا شدن قانون جدید حمایت از کودکان بزه دیده در سال 93 می‌توان ضمن ساماندهی این افراد مانع سواستفاده آنها توسط خانواده‌هایشان شد.
 
نفریه خاطرنشان کرد: طبق این قانون کودکانی که توسط خانواده‌هایشان مجبور به کار می‌شود به خانواده‌های جایگزین سپرده شده تا از سواستفاده والدینشان نجات پیدا کنند.
 
وی در خاتمه گفت: طبق قوانین، تمام کودکان می‌بایست به مدرسه رفته و تا پایان دوره متوسطه درس بخوانند، اما متاسفانه این قانون در همه جا اجرا نمی‌شود و اگر کودکی به مدرسه نرفت کسی پیگیر آن نمی‌شود.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: قانون ، کودکان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار