سرکرده یکی از گروه های تروریستی در سوریه و زندانی سابق گوانتانامو در درگیریها با نیروهای ارتش سوریه در شمال شهر لاذقیه کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ابواحمد المغربی فرمانده جنبش "شام الاسلام" در درگیریها در اطراف شهر کسب در شمال لاذقیه بین گروه های مسلح و ارتش سوریه کشته شد.

المغربی یکی از افراد موسوم به "مجاهدین عرب" در افغانستان بود که پس از آزادی از گوانتانامو با رفتن به سوریه، گروه شام الاسلام را تشکیل داد.

گروه او به همراه جبهه النصره و انصارالشام از مرزهای ترکیه به شهر کسب سوریه حمله کردند. این گروه شامل شماری از جنگجویان مغربی و تونسی است.

در دیگر خبر، شمار دیگری از تروریستهایی که در تعدادی از برجهای مسکونی در محله الوعر در شهر حمص سنگر گرفته بودند و به سوی نیروهای سوری تیراندازی می کردند در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیدند و چند برج دیگر در شهر حمص از وجود تروریستها پاکسازی شد.

یگانهایی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه به انهدام مخفیگاههای تروریستها در برخی محله‌های شهر حمص ادامه دادند و کنترل تعداد دیگری از برجهای مهم را در محله الوعر در حمص به دست گرفتند و شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند و استحکامات آنها را منهدم کردند.

معین درغام خبرنگار شبکه سوریه در گزارشی گفت: تروریستها با حمله به مردم و کوچ اجباری آنان در این برجها سنگر گرفته بودند.

تروریستها آپارتمانهای شهروندان سوری را در برجهای محله الوعر به آتش کشیده اند و در این آپارتمانها خرابکاری کرده‌اند.

درغام سپس به اجساد شماری از تروریستها که در کنار یکی از این برجها دیده می شوند اشاره کرد و گفت آنها از اعضای جبهه تروریستی النصره و گردان موسوم به گردان فاروق بودند.

همچنین یک قبضه خمپاره انداز دست ساز تروریستها در کنار یکی از این برجها دیده می شود.

تروریستها برای تردد و ارتباط بین خود تونلها و کانالهایی در کنار این برجها حفر کرده اند.
تروریستها با استقرار در طبقات بالایی برجها به سوی رهگذران و نیروهای ارتش و مسلح سوریه تیراندازی می کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار