ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده، راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی برای معلولین و ارائه خدمات به افراد ضایعه نخاعی از طرح‌های جدید سازمان بهزیستی درسال 93 است.

یحیی سخنگو معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در سال 93 در پی آن هستیم از وزارت بهداشت درخواست نماییم تا کسانی را که در اثر تصادفات، عمل‌های جراحی و مشکلات کاری دچار عارضه ضایعه نخاعی شده‌اند به سازمان بهزیستی معرفی کنند تا ضمن ارائه خدمات به این افراد آمار دقیقی از آنان کسب نمایم.
 
وی راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی برای معلولین را یکی از طرح‌های سازمان بهزیستی در سال 93 عنوان کرد و افزود: این طرح با همکاری استان‌ها و فراهم کردن امکانات و بستر مناسب در سال 93 قابل اجرا است.
 
سخنگو با اشاره به اینکه هیچ فردی برای هزینه کاشت حلزون پشت درهای بهزیستی نخواهد ماند ادامه داد: همه افراد واجد شرایط می‌توانند بدون نوبت ضمن استفاده از تسهیلات 3 تا 4 میلیون تومانی که سازمان بهزیستی برای کاشت حلزون در نظر گرفته است از مشاوره توان‌بخشی شنوایی به صورت رایگان نیز استفاده نمایند.
 
وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر خانواده یکی دیگر از طرح‌های جدید سازمان بهزیستی می‌ّاشد که تا به حال 5 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که در آن معلول از خانواده جدا نمی‌شود و سازمان بهزیستی با فرستادن افراد آموزش دیده و کارشناس به منازل ضمن اشتغال‌زایی مانع جدا شدن معلولین از خانواده‌هایشان می‌شود.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
کاظم لایق آهن
۰۳:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
خیلی خوب اگر بشه کار درمان به منازل معلولین بروند عالی میشود
آخرین اخبار