براساس تحقیقات پلیس مالزی هیچ یک از مسافران در ناپدید شدن هواپیمای مسافربری دست نداشته‌اند،‌استرالیایی‌ها نیز معتقدند که بدی شرایط آب و هوایی تاثیر منفی زیادی بر تلاش های انجام شده برای یافتن این هواپیما داشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رویترز گزارش داد: در حالی که نزدیک به 4 هفته از ناپدید شدن معماگونه هواپیمای مسافربری مالزی می گذرد هنوز هیچ سرنخ روشنی از سرنوشت این هواپیما و مسافران آن به دست نیامده است. پلیس مالزی بر این مساله تاکید کرده است که نشانه ای از دست داشتن مسافران در ناپدید شدن این هواپیما وجود ندارد.

بر اساس این گزارش مقام های دولتی استرالیا نیز اعلام کردند، عدم دسترسی به اطلاعات معتبر و قابل اعتماد و همچنین بدی شرایط آب و هوایی تاثیر منفی زیادی بر تلاش های انجام شده برای یافتن این هواپیمای مسافربری داشته است. تلاش بیش از 10 فروند هواپیما و 9 فروند کشتی از کشورهای مختلف جهان برای یافتن لاشه هواپیمای مسافربری مالزی هنوز به نتیجه نرسیده است.

مقام های رسمی مالزی از سقوط این هواپیما در اقیانوس هند خبر داده اند ولی هنوز هیچ سند و مدرک معتبری را در این خصوص ارائه نکرده اند. تاکنون فرضیه های زیادی در خصوص علت اصلی سقوط این هواپیما مطرح شده که از آن جمله می توان به نقص فنی و عملیات تروریستی و هواپیماربایی اشاره کرد.

رئیس پلیس مالزی تاکید کرد، پس از تبرئه شدن 227 مسافر این پرواز در خصوص دست داشتن در ناپدید شدن هواپیما اکنون کار تحقیقات در خصوص 12 پرسنل کادر پرواز آغاز شده است.

تلاش تیم های امداد و نجات برای یافتن جعبه سیاه این هواپیما در شرایطی است که باطری جعبه سیاه تنها 30 روز شارژ دارد و پس از 30 روز دیگر امکان پیدا شدن لاشه این هواپیما تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

یک مقام ارشد سازمان هواپیمایی استرالیا نیز تاکید کرد، متاسفانه عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و معتبر و همچنین بدی شرایط آب و هوایی تلاش های انجام شده برای یافتن این هواپیما را با چالش های جدی روبرو کرده است. اکنون بخش عمده تحقیقات در منطقه ای به وسعت 221 هزار کیلومتر مربع در جنوب اقیانوس هند متمرکز شده است.

طی هفته گذشته ماهواره های استرالیا، چین و فرانسه تصاویر زیادی را در خصوص لاشه احتمالی این هواپیما منتشر کردند ولی تاکنون هیچ یک از این تصاویر تایید نشده است.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه 3 هفته پیش در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.