سازمان ملل دریافت درخواست فلسطینی‌ها برای پیوستن به کنوانسیون ها را تایید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ملل تایید کرد که تقاضانامه های تشکیلات فلسطینی را برای پیوستن به ۱۳ معاهده و کنوانسیون بین المللی دریافت کرده است.

 رابرت سِری، نماینده ویژه سازمان ملل در امورصلح خاورمیانه به خبرگزاری ها گفت که فلسطینی ها، از جمله، خواستار پیوستن به کنوانسیون های مربوط به روابط دپیلماتیک، حقوق کودکان، مبارزه با شکنجه و فساد مالی شده اند.

تشکیلات فلسطینی همچنین از دولت های سوئیس و هلند تقاضای عضویت در کنوانسیون های مربوط به مقررات جنگی را کرده است.

در واکنش به این اقدام، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت: واشنگتن با اقدامات یکجانبه تشکیلات فلسطینی برای تاسیس کشور مستقل مخالف است.

سامانتا پاوِر، روز چهارشنبه به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت هیچ راهی بجز مذاکره با اسرائیل برای حل این مشکل وجود ندارد و افزود که اقدامات یکجانبه می تواند تاثیر "بسیار مخربی" بر روند صلح بگذارد. 

اسرائیل از آزاد کردن شماری از زندانیان فلسطینی خودداری می کند و روز سه شنبه با ساختن واحدهای مسکونی تازه در شرق بیت المقدس موافقت کرد. همزمان، محمودعباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی سه شنبه شب ناگهان اعلام کرد که قصد دارند فورا تقاضای عضویت در ۱۵ نهاد سازمان ملل کنند.

فلسطینی ها در آبان ماه سال ۲۰۱۲ عنوان دولت ناظر در سازمان ملل را بدست آوردند که به آنها حق  پیوستن به برخی کنوانسیون ها و نهادها را می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار