مقامات قضایی نیویورک برای جریمه بورس آلمان اقدام کرده‌اند؛ این ادعای حقوقی مدت‌ها پیش شروع شد و به نظر می‌رسید خاتمه یافته است. کلیراستریم این اتهام را رد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، شرکت آلمانی اداره کننده بازار بورس فرانکفورت٬ "دویچه بورزه"٬ اعلام کرد که آمریکا در خصوص احتمال نقض تحریم‌های ایران توسط یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت در حال تحقیق است.
 
بورس آلمان اعلام کرد که دادستانی نیویورک شرکت "کلیر استریم" را که زیرمجموعه‌ای از بورس آلمان است، به نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران متهم کرده است. به گفته‌ی یک سخنگوی بورس فرانکفورت، رسیدگی به این پرونده‌ ادعایی، در مراحل آغازین است.

اوایل سال جاری میلادی کلیر استریم با وزارت خزانه‌داری آمریکا به توافق رسیده بود که با پرداخت جریمه‌ای سنگین به این ادعای حقوقی پایان دهد. کلیر استریم با وجود پذیرش این جریمه سنگین، همچنان تاکید ورزیده بود که اتهامات وارده از جانب مقامات آمریکایی بی‌اساس هستند.
 
شرکت کلیراستریم اینترنشنال در سال ۲۰۰۰ میلادی از طریق ادغام شرکت سهامی کلرینگ آلمان و شرکت سدل اینترنشنال لوکزامبورگ تشکیل شد. این شرکت مسئولیت اداره بازارهای مالی جهانی و اوراق بهادار داخلی آلمان و لوکزامبورگ را به‌عهده دارد. مالکیت کامل کلراستریم متعلق به شرکت سهامی بورس آلمان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار