نیمار فوتبالیست اهل برزیل و عضو باشگاه بارسلونای اسپانیا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نیمار با نام کامل "نیمار داسیلوا سانتوس جونیور" شناخته می‌شود، در پنجم فوریه سال 1992 در شهر موگی داس کروزس، از توابع پایتخت برزیل یعنی شهر سائوپائولو که در قسمت جنوب شرقی آن واقع شده است به دنیا آمد.

او به همراه خانواده‌اش به سائوویسنته نقل مکان کرد سپس در سال 2003 آنها به سانتوس آمدند جایی که نیمار به تیم فوتبال سانتوس پیوست او در سطح جوانان به موفقیت رسید تا در سن 15 سالگی درآمدی معادل 10 هزار رئال (واحد پول برزیل) در هر ماه و در 16 سالگی درآمدی معادل 25 هزار رئال در ماه داشت. او در سن 17 سالگی یک قرارداد با تیم اول سانوتس امضا کرد.
نیمار اولین بازی حرفه‌ای خود را در هفت مارس 2009 با وجود اینکه تنها 17 سال داشت انجام داد و برای 30 دقیقه آخر بازی در زمین حضور پیدا کرد. در این بازی که در برابر تیم اوسته بود به پیروزی 2 بر یک رسید.

در هفته بعد نیمار اولین گل خود را برای سانتوس علیه تیم "موگی میرین" به ثمر رساند.

یک ماه بعد در یازده آوریل نیمار گل تعیین کننده‌ای در پیروزی 2 بر یک در برابر پالمیراس در سال 2009 در مرحله نیمه نهایی به ثمر رساند.

اما در فینال تیم سانتوس دچار یک شکست برابر کورینیتاس شد. در آن بازی که مسابقات جام کامپوئناتو پائولیستای بود و در استادیوم خانگی شهر سانتوس یعنی استادیوم "اوربانوکالدیرا" انجام شد نیمار یک گل تعیین کننده زد، هر چند در فینال و در برابر تیم کورینیتانس در مجموع بازی‌های رفت و برگشت، سانتوس با حساب 4 بر 2 شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.
در 15 آوریل 2010 در جام کوپا دو برزیل و در مرحله یک شانزدهم در برد 8 بر یک سانتوس در برابر تیم گوارانی برزیل، نیمار 5 گل به ثمر رساند.

در ادامه جام قهرمانی پائولیستا، نیمار 14 گل در 19 بازی به ثمر رساند. در بازی فینال سانتوس مقابل تیم سانتو آندر قرار گرفت که مجموع بازی‌های رفت و برگشت با حساب 5 بر 5 تمام شد و به دلیل قانون گل زده بیشتر در خانه حریف جام قهرمانی به تیم سانتوس تعلق گرفت و متعاقبا نیمار به عنوان بهترین بازیکن این سری از رقابت‌های جام شناخته شد.

رقم فسخ قرارداد او 190 میلیون یورو اعلام شد نیمار پس از گذراندن تست‌های پزشکی تحت عمل لوزه قرار گرفت و این در حالی بود که گفته می‌شد این بازیکن دچار ضعف جسمانی و به کم خونی و سوء تغذیه مبتلاست. از این رو تمرینات ویژه علاوه بر برنامه تغذیه خاص برای وی در نظر گرفته شده در مسابقات پیش فصل در اغلب مسابقات به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد.

نیمار بازیکن بین‌الملی برزیل، به نمایندگی از برزیل در سنین زیر 17 و زیر 20 و زیر بزرگسالان بازی کرده است. در 10 اوت 2010 در سن 18 سالگی او اولین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ایالات متحده انجام داد، او با یک ضربه سر در دقیقه 28 یک گل به ثمر رساند و به پیروزی 2 بر صفر برزیل کمک کرد.



او بهترین گلزن سال 2011 در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی با 9 گل خود، از جمله 2 گل در فینال است و به برزیل کمک کرد تا یازدهمین عنوان بهترین را در این رقابت‌ها کسب کند.

عملکرد عالی نیمار در تیم سانتوس برخی مقایسه‌ها را بین او و اسطوره‌های برزیل مثل پله که در همین تیم باشگاهی بازی می‌کرد برانگیخت.

در ژوئن 2010 نیمار پیشنهاد 12 میلیون پوندی تیم لیگ برتری انگلیس یعنی وستهم یونایتد را رد کرد. نیمار بعدا اعلام کرد که فکر نمی‌کرده که زمان فوق وقت مناسبی برای ترک باشگاه سانتوس باشد و او در این شرایط کاملا برای بازی در باشگاه فعلی‌شا تمرکز کرده است. اگرچه رناتورودریگز مدیر برنامه‌های نیمار بر ایم امر پای می‌شود که او قصد ماندن و بازی در برزیل را نداشته است.
نیمار به عنوان بخشی از تیم ملی برزیل در جام کنفدراسیون‌های 2013 در خاک برزیل توسط لونیز فیلیپه اسکولاری انتخاب شد او برای این مسابقات شماره 10 را اختصاص داده بود، اما در گذشته شماره 11 را به تن می‌کرد.

در 15 ژوئن 2013 نیمار در دقیقه 90 و با یک پاس گل برای "جو" برزیل را 2 بر صفر برنده در برابر مکزیک کرد. نیمار همچنین با یک ضربه آزاد که برزیل را 4 بر 2 برنده کرد و در هر مسابقه مرحله گروهی یک گل زد.

در 30 ژوئن، نیمار گل دوم برزیل را در پیروزی سه بر صفر فینال برابر اسپانیا به ثمر رساند. نمایش نیمار در این مسابقات باعث کسب توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت شد.

شایعاتی مبنی بر انتقال او به رئال مادرید در تاریخ 26ژوئن 2013 مطرح شد که بعدا آنرا تکذیب کردند.

نیمار در 3 ژوئیه 2013 با قراردادی به ارزش 57 میلیون یورو و مدت 5 فصل رسما به بارسلونا پیوست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار